כיצד לעודד דימוי גוף בריא?

כיצד לעודד דימוי גוף בריא?

הסיבות לדימוי גוף שלילי    דימוי גוף שלילי ותוצאותיו    לשוחח על דימוי גוף    דרכים נוספות לעידוד דימוי גוף חיובי    מתי לפנות לייעוץ מקצועי?
דימוי גוף בריא הוא מרכיב חשוב במדד ההערכה העצמית של בנות. במאמר זה נציע לך מספר דרכים באמצעותן תוכלי לאפשר לביתך להרגיש נוח עם גופה.

לחץ רב מופעל כיום על בנות להיות בעלות מראה מושלם ומושך. כתוצאה מן הלחץ רבות מהן אינן מרוצות ממראה גופן ומצויות בסיכון גבוה יותר לפגיעה פיזית ונפשית בבריאותן. עם זאת, קיימות דרכים שונות בהן תוכלי לעודד את ביתך לאהוב את גופה, בלי קשר לצורתו או לגודלו.

הסיבות לדימוי גוף שלילי
– בנות לאימהות שעסוקות באופן קיצוני במשקל ובמראה שלהן עצמן, או של בנותיהן.
– עלייה טבעית במשקל הנובעת מעצם תהליך ההתבגרות.
– לחץ חברתי להיראות באופן מסויים.
– תמונות בתקשורת הסוגדות למראה הרזה.
– בנות הסובלות מהצקות (של חברים/בני משפחה) הנוגעות למשקלן.
 


דימוי גוף שלילי ותוצאותיו
חוסר היכולת להגיע לגוף האידיאלי המוערץ על ידי החברים, המשפחה והתקשורת, עלול לגרום לבת לתחושה של כשלון, רגשי נחיתות ובושה – זאת למרות שמשקלה הוא תקין. בנות שאינן מרוצות ממראה גופן עלולות לפתח בעיות נפשיות כגון:- הערכה עצמית נמוכה
– דיכאון
הפרעות אכילה
דימוי גוף שלילי עלול אף לגרום לבת לדלג על ארוחות או להיכנס למעגל של דיאטה – ירידה במשקל – עלייה במשקל וחוזר חלילה.דימוי הגוף השלילי עלול אף להגיע לרצון לעשות מעשים קיצוניים כמו ניתוח פלסטי. כמה מהמחקרים אף מראים על הקשר בין דימוי גוף שלילי לבין עישון, כאשר ההנחה היא שהבנות מאמינות שעישון יעזור להן לשלוט במשקלן.שיחה עם הבת בנושא דימוי גוף עשוי לעזור לה להשלים עם מראה גופה ולהתייחס למזון באופן בריא יותר.

לשוחח על דימוי גוף
– הסבירי את השפעת ההתבגרות המינית והגנטיקה. וודאי שילדתך אכן מבינה שהעלייה במשקל היא חלק טבעי ונורמלי של ההתפתחות, בעיקר בתקופת ההתבגרות המינית. הסבירי לה גם שצורת הגוף מושפעת במידה רבה מגורמים גנטיים.
שוחחי על השפעות המסרים בתקשורת. התקשורת מלאה במסרים המעודדים דימוי גוף שלילי: תוכניות טלויזיה, סרטים, מוזיקה, וידאו, אתרי אינטרנט, ירחונים ואפילו כמה ממשחקי הילדים הנפוצים – כולם מעבירים לביתך את המסר שרק צורת גוף אחת היא זו המקובלת. בדקי לאילו ספרים ואמצעי תקשורת ביתך חשופה ושוחחי איתה על כך. עודדי את ביתך לדבר ולהטיל ספק ביחס לדברים שקראה, ראתה או שמעה.
שוחחי על דימוי עצמי. שוחחי עם ביתך על הדימוי העצמי שלה. שאלי אותה מה היא כן אוהבת בעצמה, ואמרי לה גם מה את אוהבת בה. הקבלה והכבוד שתבטאי עשויה לעזור לה בפיתוח הקבלה והערך עצמי שלה.
במהלך השיחה נקטי בגישה חיובית. עודדי את ביתך להתמקד בשמירה על משקל גוף גוף בריא באמצעות אכילה נכונה ופעילות גופנית. המנעי משימוש במילים "שמן" "רזה". עודדי את המשפחה והחברים להימנע מביטויים מעליבים ובדיחות בכל הקשור לאנשים שמנים.
הבטיחי לבתך שהיא יכולה פנות אלייך תמיד בכל שאלה הנוגעת לדימוי הגוף ולההערכה העצמית.
 


דרכים נוספות לעידוד דימוי גוף חיובי
שתפי את רופא המשפחה ו/או את התזונאית.  רופא המשפחה או התזונאית יכולים להציב בפני ביתך מטרות ריאליות להשגת משקל רצוי בהתבסס על מצב בריאותה וההסטוריה הרפואית שלה. הרופא או התזונאית יכולים גם לזהות דפוסים מוקדמים של הפרעות אכילה ובמידת הצורך להפנות אותה מוקדם ככל האפשר לגורמים המטפלים בבעייה.
ישמי הרגלי אכילה בריאים. דאגי שבבית יהיו נשנושים ומזונות בריאים. עם זאת, אפשרי לביתך לבחור את המזון אותו תאכל.
הביעי התנגדות למסרים שליליים בתקשורת. אמנם לא תוכלי לגרום לביתך לעצום עיניים ולסתום אזניים למסרים שליליים העולים מן המדיה לגבי דימוי גוף, אולם תוכלי להראות לה ספרים, מאמרים וסרטים העוסקים בנשים מפורסמות ומוערכות בזכות ההשגים שלהן ולא בזכות מראה גופן.
תמכי במדיניות ביה"ס המעודדת סביבה חיובית. תמכי או עודדי מדיניות הדוגלת בהפסקה של הקנטות ואפליות המופנות כלפי התלמידים הגדולים או השמנים מידי.
שבחי את ההשגים של ביתך. עזרי לביתך להעריך את הדברים שהיא עושה והימנעי מהערות לגבי מראה גופה. חפשי הזדמנויות לשבח אותה על המאמצים שהיא עושה ועל כישוריה והשגיה.
עודדי פעילות גופנית. השתתפות בקבוצת ספורט או בפעילות גופנית אחרת כלשהי תורמת רבות להערכה העצמית ולדימוי גוף חיובי. הקפידי לכוון את ביתך לפעילויות שאינן שמות דגש על המשקל והרזון.
שמשי דוגמא טובה. הסבירי לביתך שאת עוסקת בפעילות גופנית ואוכלת מזון בריא למען בריאותך – ולא רק כדי לשפר את מראה גופך. הקדישי מעט מחשבה לדברים שאת קוראת, רואה ושומעת ועל המסרים המועברים באמצעותם לביתך.

מתי יש לפנות לייעוץ מקצועי?

בנייה של דימוי גוף חיובי ושמירה עליו איננה משימה קלה לבנות. אם ביתך נאבקת בדימוי גוף שלילי ניתן לשקול פנייה לייעוץ מקצועי. תמיכה מקצועית עשוייה לתת לביתך את הכלים הדרושים לעמוד בלחץ החברתי ולהשלים עם דימוי הגוף שלה.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp