תשובות לחידון פעילות גופנית 1

1. פעילות גופנית עלולה לעכב את הגדילה.    
לא נכון. פעילות גופנית המשולבת בשגרת היום יום עושה המון דברים מועילים: מחזקת את הלב והריאה, מגבירה כוח וסיבולת ועוזרת לך לשמור על משקל גוף בריא.

2. שעורי ההתעמלות בבית הספר נמשכים זמן קצר מידי ואין להם השפעה על הבריאות.
לא נכון. שיעורי ההתעמלות בבית הספר מאפשרים לך להיות פעיל יותר, מלמדים אותך תרגילי יסוד בתחומים רבים, מפתחים את השרירים ואפילו… מעלים את דימוי הגוף שלך!

3. שמעתי שלילדים עם אסטמה אסור להתעמל.
לא נכון. ההיפך הוא הנכון מומלץ לילדים הסובלים מאסטמה להיות פעילים בעיקר פעילויות כמו שחיה, רכיבה על אופניים והרמת משקולות.

4. כשחם מאוד בחוץ מומלץ לא לעשות פעילות גופנית.
נכון. מומלץ לתכנן את הפעילות לחלק היותר קריר של היום, כמו שעות הבוקר לדוגמא. בכל מקרה, במזג אויר חם במיוחד יש לשתות הרבה מים (מעבר לכמות אותה הינך רגיל לשתות בדרך כלל). אם לא תשתה הרבה אתה – עלול להתייבש ולהרגיש לא טוב.

5. פעילות גופנית סוחטת אנרגיה ומשאירה מעט מאוד כוח לפעילויות שונות. 
לא נכון. פעילות גופנית אמנם מנצלת את האנרגיה בגוף – אבל איננה מתישה, ההיפך הוא הנכון. אחרי פעילות גופנית אתה מרגיש ערני יותר ומלא אנרגיה – רק אל תשכח לספק לגוף אנרגיה באכילה בריאה!

 6. פעילות גופנית מועילה רק אם אני עושה אותה נכון, או עושה אותה זמן ממושך.
לא נכון. פעילות גופנית אפילו לזמן קצר – כמו הליכה סביב הבניין או כיסוח הדשא – עוזרת לך לבנות עצמות ושרירים חזקים, להפחית שומן עודף ולהרגיש נפלא!

7. כדי לשמור על המשקל הקיים, או לרדת במשקל יש לעשות פעילות אירובית.
לא נכון. כדי לרדת במשקל או לשמור על משקל גוף בריא עליך לשלב פעילות אירובית (כמו ריצה, רכיבה על אופניים, קפיצה בחבל ועוד) עם תרגילי גמישות וכוח.

8. הדרך הטובה ביותר לנוח לאחר יום גדוש בפעילות היא לקרוא ספר טוב ולשמוע מוזיקה.
נכון. קריאה והאזנה למוזיקה הן דרכים נהדרות לנוח לאחר יום מעייף. חשוב להקדיש זמן גם למנוחה ולא רק לפעילות ולאכילה בריאה.

9. פעילות גופנית עוזרת לך לישון טוב יותר.
נכון. פעילות גופנית עוזרת לך להירדם בזמן קצר יותר ומאפשרת לך שינה עמוקה וטובה. חשוב לדעת שאם אתה עושה פעילות בשעות הקרובות לשעות השינה שלך – הפעילות עלולה לגרום לך להיות ערני יותר…

10. אתה יכול לאכול מה שתרצה – אם אתה עושה מספיק פעילות גופנית.
לא נכון. אמנם אתה מתעמל באופן קבוע אבל זה עדיין לא מאפשר לך לאכול כל מה שתרצה… אם אתה צורך יותר קלוריות (באכילה) מאשר שורף קלוריות (בפעילות) – אתה תעלה במשקל בלי כל קשר לכמה פעילות אתה עושה…