בריאותון – מגזין בריאות ותזונה לילדים, מתבגרים והורים

אלרגיות ומחלות הקשורות למזון – מתבגרים

[ad#אלרגיות ומחלות]

צליאק - תסמינים, אבחון וטיפולצליאק – תסמינים, אבחון וטיפול
ישנם אנשים החולים בצליאק שאינם סובלים כלל מתסמינים, אחרים עלולים להרגיש לא טוב ולא להיות מודעים לכך שצליאק הוא הגורם לסבלם. למרבית האנשים החולים בצליאק יש תסמין אחד או יותר, ולא כולם סובלים מבעיות במערכת העיכול.
קרא עוד…
צליאק - מה מותר ואסור לאכול?צליאק – מה מותר ואסור לאכול?
כולם כמעט יודעים שמוצרי חיטה וצליאק לא הולכים יד ביד. אבל היכן מסתתרים להם שיירי חיטה שאולי אנו לא מודעים לקיומם?
קרא עוד…
Diabetic-Ketoacidosis-Sחמצת קטוטית סוכרתית (Diabetes Ketoacidosis)
חמצת קטוטית סוכרתית היא סיבוך חמור של מחלות הסוכרת הנובע מייצור כמות גדולה  של חומצות הנקראות קטונים. תופעה זו מתרחשת כאשר הגוף אינו מסוגל לייצר אינסולין בכמות מספקת. הגוף מתחיל לפרק שומן כמקור חילופי לאנרגיה. 
קרא עוד…
מהו מחסור בטרנסקובלמין (transcobalamin)?vitamin_b12_S
מחסור בטרנסקובלמין היא הפרעה הפוגעת בהעברה ובהחדרה של קובלמין (הידוע גם בשם ויטמין B12) לתאי הגוף והוא אחד הסיבות למחסור בוויטמין זה. ויטמין B12 מצוי במקורות מן החי
קרא עוד… 
asthmaSהאם יש קשר בין תזונה לאסתמה?
אין בנמצא דיאטה שתעלים את התסמינים הקשורים לאסתמה. עם זאת, ישנם מספר שינויים בדיאטה היומית שעשויים לעזור: אכלו הרבה פירות וירקות. פירות וירקות הם מקורות טובים לנוגדי-חמצון (אנטיאוקסידנטים) הכוללים בטא קרוטן, וויטמינים C  ו-E.
קרא עוד…
אולצריטיב קוליטיס (Ulcerative Colitis)
אולצריטיב קוליטיס, או בשמה העברי  "דלקת כיבית של המעי הגס", היא מחלה דלקתית של המעי הגס. זוהי מחלה כרונית מתישה שעלולה להוביל לסיבוכים הגובלים בסכנת חיים. 
קרא עוד…
אבחנה כפולה - סוכרת מסוג 1 והפרעות אכילהאבחנה כפולה – סוכרת מסוג 1 והפרעות אכילה
אבחנה זו מיוחסת לחולי סוכרת מסוג 1 המשתמשים לרעה באינסולין במטרה לשלוט במשקל. הדבר יכול להתבטא בהפחתת המינון של אינסולין, הפסקה מוחלטת של נטילת אינסולין ועיכוב בזמני ההזרקה. כל הפעילויות הללו עלולות להוביל לעלייה מופרזת של רמות הגלוקוז בדם (היפרגליקמיה) והפרשת גלוקוז בשתן. לאבחנה זו עלולות להתלוות גם סימנים של הפרעות אכילה.
קרא עוד… 
אלרגיה – להיות מוכנים למצב חירום
טיפול מידי הוא הכרחי במקרה של תגובה אלרגית חריפה (אנפילקסיס). אם אתם נמצאים בסיכון לאנפילקסיס לפניכם כמה דברים חשובים שכדאי לדעת:
קרא עוד… 
אינסולין
אינסולין עוזר להעביר את הסוכר בדם לחלקים אחרים בגופך. אינסולין הוא הורמון המיוצר בלבלב ותפקידו לווסת את רמות הסוכר בדם. מחלת הסוכרת משפיעה על האופן בו הגוף מייצר או משתמש באינסולין ולכן קשה לשלוט בה על רמות הסוכר בדם.
קרא עוד…
אינסולין והשמנה – איך לרדת במשקל?
אינסולין והשמנה הולכים לעתים קרובות יד ביד – הבשורה הטובה היא שאפשר למנוע את העלייה במשקל.  במידה שאתם מטופלים באינסולין לפניכם דרכים למנוע, או להפחית, את העלייה במשקל.
קרא עוד…
בדיקת העמסת סוכר
בדיקת העמסת סוכר, הידועה גם בשם בדיקה פומית של העמסת סוכר, מודדת את תגובת הגוף לסוכר (גלוקוז). הבדיקה משמשת גם לאבחון סוכרת מסוג 2 אולם היא מתבצעת בשכיחות גבוהה יותר לאבחון סוכרת הריונית – סוכרת המפתחת רק במהלך ההיריון.
קרא עוד…
מיתוסים נפוצים על הרעלת מזון
לכולנו חשוב לשמור על בטיחות המזון ולהימנע מהרעלה. עם זאת קיימות אמונות מוטעות הקשורות לשמירה על מזון בטוח. 10 מיתוסים על הרעלת מזון יפורטו בהמשך.
קרא עוד…
בדיקת המוגלובין A1C
בדיקת המוגלובין A1C היא בדיקת דם שכיחה המשמשת לאבחון סוכרת מסוג 1 ו-2 וכן לצורך בדיקת האופן בו אדם שומר על רמות הסוכר בדמו. תוצאות הבדיקה משקפות את רמת הסוכר הממוצעת בדם במהלך 3-2 החודשים האחרונים. הבדיקה למעשה בודקת את אחוז ההמוגלובין המכוסה בסוכר (המוגלובין מסונכרן).
קרא עוד…
דילמת החלב של הרגישים ללקטוז
אם הובחנתם ברגישות ללקטוז סביר להניח שאתם נמנעים לחלוטין מצריכת חלב ומוצריו. אולם חשוב לזכור שחלב ומוצריו הם המקורות העיקריים לצריכת סידן, ויטמין D ורכיבי תזונה נוספים החשובים לבריאות.
קרא עוד… 
סוכרת – מותר גם מתוקים
משך שנים רווחה הדעה שעל חולי סוכרת להימנע כליל מאכילת דברי מתיקה. אולם גישה זו השתנה. החלק החשוב בדיאטה הוא כמות הפחמימות. בעבר חשבו שמזונות כמו דבש, סוכריות ודברי מתיקה אחרים מעלים את רמות הסוכר…
קרא עוד…
סוכרת – מזונות-על מומלצים
האגודה האמריקאית לסוכרת ממליצה על עשר מזונות-על (superfoods) לחולים בסוכרת. לכל המזונות מדד גליקמי נמוך והם מספקים רכיבי מזון שחסרים בדרך כלל בדיאטה המערבית.
קרא עוד…
נפיחות בבטן, גיהוקים ו…גזים – איך נמנעים ומטפלים?
נפיחות, גיהוקים וגזים הן תופעות טבעיות שנגרמות בדרך כלל כתוצאה מבליעת אוויר, או מפירוק המזון במערכת העיכול. גז שלא יוצא בנפיחה או בגיהוק, עלול להצטבר בקיבה ובמעיים ולגרום לנפיחות. 
קרא עוד… 
פצעי בגרות ומזון – מבט נוסף
פצעי בגרות (אקנה, או בעברית תקנית "חטטת נפוצה") מסבים בדרך כלל סבל נפשי וגופני רב למתבגר. 85% מהמתבגרים סובלים מפצעי בגרות בדרגה זו או אחרת: החל מפצעי אקנה קלים מאוד הנקראים קומודונים (נקודות שחורות או לבנות) וכלה בפצעים מוגלתיים ודלקות.
קרא עוד… 
סוכרת – בדיקות דם
קיימות שתי דרכים לבדיקת הסוכר בדם:
בדיקת המוגלובין A1C המתבצעת במעבדה. בדיקת זו מודדת את רמת הגלוקוז הממוצעת בדם במהלך 3-2 החודשים האחרונים. תוצאות הבדיקה מראות אם רמת הגלוקוז שלך הייתה קרובה לרמה הדרושה, גבוהה או נמוכה ממנה.
קרא עוד… 
צליאק ואי-סבילות ללקטוז
לקטוז הוא סוכר שנמצא בחלב ומוצריו. אי-סבילות ללקטוז היא חוסר היכולת לעכל לקטוז. חוסר היכולת או הקושי בעיכול לקטוז נגרם כתוצאה ממחסור באנזים לקטאז שנוצר בתאים שבדפנות המעי.
קרא עוד… 
יוצאים לחופשה עם סוכרת
לאן שלא תחליטו לצאת לטיול – הסוכרת תטייל אתכם. עם זאת, הסוכרת לא צריכה למנוע או להפחית את ההנאה המרבית מהטיול היא רק דורשת מעט תכנון מוקדם.
לפניכם כמה טיפים שעשויים לעזור לכם למצות את המקסימום בחופשה המתוכננת:
קרא עוד…
אי סבילות ללקטוז
אי סבילות ללקטוז היא חוסר היכולת לעכל סוכר שנקרא לקטוז ונמצא בחלב ומוצריו. באופן נורמלי כאשר אדם אוכל מזונות או שותה משקאות המכילים לקטוז, אנזים שנמצא במעי הדק מפרק את הלקטוז לסוכרים פשוטים יותר.
קרא עוד…
מה ההבדל בין אלרגיה לאי סבילות למזון?
תגובות שונות למגוון מזונות היא תופעה שכיחה. מרבית התגובות נובעות כתוצאה מאי סבילות למזון ולא מאלרגיה למזון. התסמינים האופיינים לאי סבילות למזון דומים מאוד לאלו הנוצרים כתוצאה מאלרגיה למזון.
קרא עוד…
האם יש קשר בין פצעי בגרות (אקנה) למזון?
מחקרים קליניים גדולים, מבוקרים ואמינים הראו שדיאטה עשירה במוצרי חלב קשורה בהגברת הסיכון לפצעי בגרות ובהגדלת חומרתם.
האם שוקולד וסוכר מחמירים את הבעיה?
קרא עוד…
שמירה על שיניים בריאות
על פי המלצת האגף לבריאות השן במשרד הבריאות, בכדי לשמור על בריאות השיניים מומלץ לצרוך: מים ומשקאות לא ממותקים. פירות וירקות בשלמותם, לפחות חמישה ליום ומצבעים שונים, פירות טריים בקליפתם…
קרא עוד…
סוכרת

סוכרת
מהי מחלת הסוכרת? האם קיימים סוגים שונים של סוכרת? איך אני יודע שיש לי סוכרת?
כיצד לטפל במחלת הסוכרת?
קרא עוד…

 

מזונות עשירים בברזלאנמיה
מה גורם לאנמיה? האם יש לי מספיק ברזל בגוף? ברזל בדיאטה היומית.
קרא עוד…
סימנים לאנמיהכל הסימנים לאנמיה
לחץ דם נמוך, עור חיוור, טחול מוגדל, חולשת שרירים.
קרא עוד…
Follow by Email
WhatsApp