בריאותון – מגזין בריאות ותזונה לילדים, מתבגרים והורים

תזונה נכונה – ילדים ומתבגרים

[ad#תפריט בריא ומאוזן]

tuna כספית בדגים – כיצד לנהוג?
דגים ומאכלי ים אחרים הם מזונות עתירי חלבון המספקים לגוף חומרים מזינים  חשובים. מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אף יצא בהנחיות חדשות להגדלת  כמות הדגים המומלצת לנשים בתקופת הפוריות ולילדים. אולם, אליה וקוץ בה…
קרא עוד… 

מכורים לפחמימותמכורים לפחמימות
עד היום לא ידוע על סיבה ספציפית הגורמת לתשוקה לפחמימות או לכל מזון אחר. המדע זקוק למחקרים נוספים על מנת להבין לעומק את מנגנון האכילה. מחקרים רבים מצביעים על כך שירידה ברמות הסוכר בדם…
קרא עוד…
added_sugar-Sלא כדאי להוסיף סוכר
בתזונה היומיומית שלנו קיימים שני סוגי סוכרים: סוכרים טבעיים וסוכרים מוספים.
• סוכרים טבעיים מצויים באופן טבעי במזונות כמו פירות (פרוקטוז) וחלב (לקטוז).
• סוכרים מוספים הם אלו שנוספו למזונות או משקאות במהלך עיבוד או הכנה.
קרא עוד…
triglyceridesSהקשר בין טריגליצרידים למחלות לב
טריגליצרידים (או השומנים בדם) הם סמן לחילוף חומרים תקין. רמות גבוהות של טריגליצרידים בדם עלולות להתקשר למחלות לב, סוכרת וכבד שומני. ניתן לבדוק כיום רמות טריגליצרידים גם ללא צום.
קרא עוד…
פחות נתרן (מלח) - אבל חשוב לא פחות יותר אשלגןפחות נתרן (מלח) – אבל חשוב לא פחות יותר אשלגן
מרבית המזונות הטבעיים מכילים כמות מסוימת של מלח (נתרן), אולם מעל 75% מהנתרן שאנו צורכים מקורו במזונות מעובדים. נתרן עלול לגרום לאצירת נוזלים וכתוצאה מכך לעלייה בלחץ הדם ולהכבדה על פעילות הלב.
קרא עוד…
acrylamide3-Sמהו אקרילאמיד ואיך מצמצמים את צריכתו?
אקרילאמיד הוא חומר כימי שעלול להיווצר במזונות מסוימים במהלך טיגון, צלייה, קלייה או אפייה בטמפרטורות גבוהות, ו/או למשך זמן ארוך. למרות שאקרילאמיד נמצא במזונות מאז שבני האדם עסקו בטיגון ואפיית מזון, הוא נתגלה רק בשנת 2002.
קרא עוד…
Alcohol_Sאלכוהול – לאזן בין יתרונות לחסרונות
חילוקי הדעות הקשורים ליתרונות ולחסרונות הכרוכים בשתיית אלכוהול קיימים מזה אלפי שנים. עם זאת, קיימת תמימות דעים שיש להתייחס לאלכוהול כמשקה אך גם כרעל – הכול תלוי בעיקר במינון ובדפוסי השתייה.
קרא עוד…
dietary_fiberכמה סיבים תזונתיים צריכים לצרוך ילדים ומתבגרים?
על פי המלצת איגוד הלב האמריקאי (American Heart Association – AHA),  מגיל שנתיים ואילך יש לשלב בהדרגה את עקרונות הדיאטה של האיגוד; על הדיאטה לכלול: פחות מ- 7% שומן רווי מסך הקלוריות, פחות מ-1% שומן טרנס
קרא עוד…
protein_meatSכמות וסוג החלבון לבריאות מיטבית
חלבון הוא בד"כ רכיב המזון הדומיננטי ביותר בצלחת האוכל שלנו. אולם, האם אנו באמת זקוקים לכמות רבה כל כך של חלבון? מה רע בעודף חלבונים? האמת היא שכמות החלבון (בעיקר בשרים מסוגים שונים) שרובנו אוכלים גדולה בהרבה מזו שהגוף זקוק לה.
קרא עוד…
feeding_kidsSשגיאות נפוצות בהאכלת ילדים ומתבגרים
בעולם של היום מתקשים הורים רבים שלא להיסחף לאכילת מזונות ולהרגלי אכילה לא רצויים. לפניכם כמה מהשגיאות העיקריות שעושים הורים בהאכלת ילדים בשלבי ההתפתחות השונים, וגם הצעות לשיפור ותיקון.
קרא עוד…
probioticsפרוביוטיקה – החיידק הידידותי
מערכת העיכול של ילדך הוא ייחודי לו, בדיוק כפי שייחודית לו טביעת אצבעותיו. בכל ילד (ומבוגר) חיים טריליוני חיידקים, ובלתי אפשרי למצוא שני ילדים עם מערכת חיידקים זהה. בכל מערכת עיכול ישנם חיידקים "טובים" וחיידקים "רעים". שמירה על איזון נכון בין החיידקים חיונית לשמירה על בריאות אופטימלית.
קרא עוד…
fat_mythSדיאטה דלה בשומן – סוף למיתוס
מומחי תזונה מביה"ס לרפואה ציבורית שבאוניברסיטת הרווארד מצהירים כי הגיע הזמן לשים קץ למיתוס המזון ה"דל בשומן". הסיבה לכך היא שאין קשר בין אחוז הקלוריות שאתם אוכלים ממקור שומני , שיכול להיות גבוה או נמוך, לסיכון למחלות – מה שכן קובע הוא סוג השומן שאתo אוכלים.
קרא עוד…
pregnancy_eatingSמה לא לאכול בתקופת ההיריון?
תקופת ההיריון משפיעה על המערכת החיסונית ומסיבה זו האם והעובר רגישים יותר לווירוסים, חיידקים וטפילים מחוללי מחלות. אפילו אם האישה ההרה אינה חשה בכל שינוי במצבה, וירוסים וחיידקים שונים עלולים להיות מועברים לעובר ולגרום לבעיות בריאותיות חמורות.
קרא עוד…
תחליפים חכמים דלים בשומן
באמצעות שימוש בתחליפים דלי שומן או ללא שומן ניתן להפוך כל תפריט אהוב לתפריט בריא. התחליפים הבאים יעזרו לכם לקצץ בשומנים רווים, שומני טרנס  וכולסטרול, זאת בשינוי קל, או ללא שינוי כלל בטעם המזון.
קרא עוד… 
המזונות הטובים ביותר למוח – עדכון לסוף שנת 2012
דיאטה לדיכאון – מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות הראו שצריכת חומצות שומן חד-בלתי רוויות (מצויות בשמן זית, אבוקדו ואגוזים), חומצות שומן רב-בלתי-רוויות (מצויות באגוזים, גרעינים, דגים וירקות עליים) ותוספי מזון המכילים אומגה-3, מפחיתים את הסיכון לדיכאון.
קרא עוד… 
כמה ומה לאכול בתפריט צמחוני?
הטבלה שלפניכם מציגה את הכמות המומלצת לאכילה בתפריט צמחוני על פי קבוצות המזון (ותתי הקבוצות). ההמלצות הן של ארגון המזון והתרופות האמריקאי. ההמלצות מתייחסות למספר הקלוריות הנצרכות ליום.
קרא עוד…
לכמה קלוריות זקוקים ילדים, מתבגרים ומבוגרים?
הערכה של צריכת קלוריות יומית להבטחת מאזן אנרגטי תקין, כפי שנקבעה ע"י משרד מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). ההערכה בטבלה שלמטה מתייחסת לילדים, מתבגרים ומבוגרים, זכרים ונקבות.
הערכת מספר הקלוריות אף מתחשבת ב-3 דרגות של פעילות גופנית.
קרא עוד…
איך להעלות את הכולסטרול "הטוב"?
כולסטרול נמצא בכל תא בגופנו ויש לו מספר תפקידים חשובים, בין השאר הוא נוטל חלק בבניית התאים בגוף. כולסטרול נישא בדם באמצעות חלבונים המכונים ליפופרוטאינים. ההשפעה הגדולה ביותר על רמות הכולסטרול הטוב טמונה באורח החיים. גם שינויים קטנים בחיי היום יום עשויים לתרום להעלאת רמתו בדם.
קרא עוד… 
אומגה-3 – שומן בריא
רבים מאתנו משקיעים מאמץ רב בניסיון "להיפטר מהשומן", בהנחה שפחות  שומן ישפר לא רק את חיצוניותנו אלא גם את בריאותנו. אולם לאור מחקרים רבים שפורסמו בעשורים האחרונים אנו למדים שהשומן איננו האויב האמתי שלנו.
קרא עוד… 
נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים)
תאים בגופנו מצויים באיום מתמיד – החל ממחסור במזון וכלה במתקפת וירוסים. גורמי איום נוספים המצויים בגופנו הם כימיקלים המכונים רדיקלים חופשיים. כימיקלים אלו מסוגלים לפגוע בתאים ובחומרים גנטיים. הגוף מייצר את הרדיקלים החופשיים בעצמו בתהליך שבו מזון הופך לאנרגיה.
קרא עוד…
כיצד לבנות צלחת בריאה?
מומלץ ביותר לשים לב למה שנמצא בצלחת, בכוס או בקערית, לפני שמתחילים באכילה. מזונות כמו ירקות, פירות, דגנים מלאים, מוצרי חלב דלי שומן ומזונות המכילים חלבון רזה, מכילים את כל רכיבי המזון הדרושים לך, מבלי שתצרוך יותר מידי קלוריות.
קרא עוד… 
חילוף חומרים (מטבוליזם)
גופנו מקבל את האנרגיה לה הוא זקוק מהמזון באמצעות חילוף חומרים (מטבוליזם). חילוף חומרים היא תגובה כימית המתרחשת בתאי הגוף במטרה להפוך את המזון לאנרגיה זמינה לביצוע כל הפעולות בגוף. חילוף חומרים הוא תהליך מתמשך שמתחיל בלידה ומסתיים במוות.
קרא עוד… 
מזון אורגני – יותר בטוח ומזין?
בעבר ניתן  היה למצוא מזון אורגני בחנויות טבע בלבד אולם כיום הוא חלק בלתי נפרד מכל סופר. עובדה זו יצרה אצל הצרכן דילמה לא קטנה: מצד אחד מונח התפוח הרגיל ולצדו התפוח האורגני. במי מהם תבחרו?
קרא עוד… 
מונוסודיום גלוטמט – מותר?
מונוסודיום גלוטמט (MSG) שייך למשפחת "משפרי הטעם" – חומרים המגבירים את הטעם ו/או הריח הקיימים של מוצרי מזון – ונחשב למשפר הטעם הנפוץ בעולם.
קרא עוד…
מהו שומן טרנס?
שומן טרנס נחשב על ידי אחדים מהרופאים לשומן הגרוע ביותר. בניגוד לחומצות שומן אחרות שומן טרנס, או בשמו הנוסף חומצות שומן טרנס, מעלה את רמות הכולסטרול…
קרא עוד… 
קניות בריאות
איך בוחרים מזונות עשירים בחלבון, פירות וירקות, לחם ודגני בוקר, מאילו קניות להימנע?
קרא עוד… 
כיצד להעלות במשקל?
להימנע מאכילת מזון מהיר (ג'אנק פוד), ממתקים וחטיפים – הם עתירי קלוריות אך דלים מאוד בחלבונים ורכיבי תזונה חשובים אחרים. לאכול 6-4 ארוחות קטנות ביום.
קרא עוד…
איך לרצות "סרבני אכילה"?
ארוחת הבוקר מספקת לילדים אנרגיה שהם זקוקים לה לפעילות מיטבית בשעות הבוקר. ילדים המדלגים על ארוחת הבוקר מתקשים להתרכז בלימודים או שהם חסרים את האנרגיה הדרושה למשחקים בהפסקות.
קרא עוד… 
האם מותר לתת לילדים לשתות מיצי פירות?
מחקרים אחרונים מראים כי שתייה של מיצים המכילים 100% פרי אינה משפיעה על משקל הילד. עם זאת חשוב לזכור שמיצי פירות מכילים לא מעט קלוריות ושתייה מוגזמת של עלולה לגרום לעלייה במשקל.
קרא עוד…
לכמה קלוריות זקוק כל אחד מבני משפחתי?
הטבלה מציגה את הערכת מספר הקלוריות שכל אדם זקוק לו על מנת לשמור על מאזן אנרגתי. ההערכה מבוססת על חלוקה לפי קבוצות גיל, מין ורמת פעילות גופנית. הדרישות הקלוריות על פי רמת הפעילות מחולקת לרמת פעילות נמוכה, בינונית וגבוהה.
קרא עוד…
ארוחת עשר – מה להכין?
ארוחת עשר היא תוספת האנרגיה והחיוניות שהילד זקוק לה לריכוז ולרמת פעילות טובה יותר משך זמן שהותו בבית הספר. על ארוחת העשר להכיל פחמימות, חלבון ושומן.
קרא עוד…
איך לעניין את הילדים באוכל בריא?
מרבית ההורים עושים מאמצי על כדי לגרום לילדיהם לטעום מעט פרי או ירק. לעיתים קל יותר לעניין ילדים באוכל, אם מסדרים אותו בצורות חביבות ומצחיקות לצידם, שיתנו לכם השראה לצלחות שובבות.
קרא עוד…

תפריט מאוזן ובריא לילדיםכיצד להרכיב תפריט בריא ומאוזן לילדים?
ילדים זקוקים לאוכל על מנת לגדול ולהתפתח. בשנות הילדות וההתבגרות הגוף נמצא בתהליך מואץ של התפתחות ושינוי. ילדים שלא קיבלו מזון מגוון ומאוזן בשנות הילדות, עלולים שלא לממש את פוטנציאל הגדילה שלהם.
קרא עוד…

כל האמת על צבעי מאכלכל האמת על צבעי מאכל
צבע מאכל מוסף למזון או למשקה על מנת לשפר את מראהו ולעשותו מושך יותר לקונה הפוטנציאלי. על אף שמם המטעה- אף אחד מצבעי המאכל אינו נמצא תחת ההגדרה של דבר מאכל.
קרא עוד…

טיפים לבישול ואכילה בריאהטיפים לבישול ואכילה בריאה
איך לבשל ביצים? איזה שוקולד לצרוך? למה לוותר על אבקת מרק?
מאיזה צבע מאכל יש להיזהר? למה להוסיף בבטות למרק?
איך לאכול קטניות? איך לבשל אורז מלא?
קרא עוד…
טיפים לסרבני אכילה10 טיפים לסרבני אכילה
טיפים שיעזרו לכם להימנע ממאבקי כוח ולעזור לילד הבררן
במשפחה לאכול מזון בריא ומאוזן.
קרא עוד…
הילד לא אוכל ירקותהילד לא אוכל ירקות
ירקות ופירות הם מקור חשוב לויטמינים ומינרלים חיוניים.
מרבית ההורים משקיעים מאמצים רבים על מנת לשכנע
את ילדיהם לאכול ירקות.
לפניכם כמה רעיונות שיקלו על המאבק.
קרא עוד…
שגיאות שיש להימנע מהן בהאכלת ילדיםשגיאות שיש להימנע מהן בהאכלת ילדים
אם במקרה אתם הורים לילד בעייתי בנושא אכילה, עשיתם כפי הנראה
מאמצים לא מבוטלים על מנת לשכנע אותו לאכול אוכל מזין.
לעיתים קרובות מאמצים אלו מביאים לתוצאה לא רצויה.
לפניכם כמה עצות שעשויות לסייע לכם.
קרא עוד…
תזונה בסיסית - ילדים וילדות בגילאים שוניםתזונה בסיסית – ילדים וילדות בגילאים שונים
כמה קלוריות, פחמימות, חלבונים, שומנים, מלח, סידן וסיבים
תזונתיים על ילדי לצרוך ביום?
קרא עוד…
Follow by Email
WhatsApp