תוספי מזון וצמחי מרפא – שילובים לא מומלצים

תוספי מזון וצמחי מרפא – שילובים לא מומלצים

[ad#תוספי מזון וצמחי מרפא]

א   ב   ג   ד   ה   ו   ז   ח   ט   י   כ    ל    מ    נ    ס    ע    פ    ק    ר   ש    ת
zinc - אבץאבץ – קפאין ואלכוהול עלולים להוריד את ריכוז האבץ בדם. גלולות למניעת הריון ותרופות משתנות עלולים להפחית את ספיגת האבץ. לא מומלץ לקחת תוספי אבץ בנטילת תרופות להורדת כולסטרול ושומנים בדם. אבץ עלול במקרים אלו להוריד את רמות הכולסטרול "הטוב"
(HDL-כולסטרול). בחולי סוכרת התלויה באינסולין נטילת תוסף אבץ עשוי להגביר את רגישות התאים לאינסולין. במקרה זה יש לנהוג במשנה זהירות.
אוכמניותאוכמניות – עשויות להוריד רמות גבוהות של סוכר בדם. יש לעקוב אחר רמות הסוכר ולהתייעץ עם רופא במקרה של נטילת כדורים או הזרקת אינסולין להורדת סוכר בדם.
אומגה 3אומגה 3 – שמן דגים – מומלץ להגביל אכילת דגים חיים (סושי לדוגמא) בילדים עד גיל 18 מחשש לריבוי חומרים מזהמים. אין לתת קפסולות של אומגה 3 לילדים, אלא אם כן קיימת התווייה לשימוש על ידי הרופא המטפל. אומגה 3 עלול להגביר את הסיכון לדימום מוגבר ולשטפי דם כאשר הוא משולב עם תרופות נוגדי קרישה כמו קומדין Coumadin, אספירין Aspirin , פלביקס Plavix ותרופות אנטי דלקתיות. השילוב בין נטילת תרופות או אינסולין להורדת הסוכר בדם לבין אומגה 3 עלול להשפיע על רמות הסוכר בדם ולכן יש להיוועץ ברופא. השילוב בין תרופות להורדת יתר לחץ דם לבין אומגה 3 עלול להגביר את השפעת התרופה – יש לעקוב ולהתייעץ עם הרופא המטפל. קפסולות של אומגה 3 עשויות להוריד רמות גבוהות של סוכר בדם. יש לעקוב אחר רמות הסוכר ולהתייעץ עם רופא במקרה של נטילת כדורים או הזרקת אינסולין להורדת סוכר בדם. אומגה 3 עלולה להעלות את רמות הכולסטרול "הרע" (LDL- כולסטרול) ולכן אין לקחת אותו יחד עם תרופות להורדת כולסטרול (כמו Lipitor וסימבסטטין). שמן דגים הנלקח משך תקופה ארוכה עלול לגרום למחסור בויטמין E. מסיבה זו נהוג להוסיף ויטמין E לקפסולות של אומגה 3. ויטמין E הוא ויטמין מסיס בשומן שרמתו בדם מצטברת. במידה שהינך נוטל מולטי ויטמין תיתכן צריכת יתר של ויטמין E והסכנה להרעלה גדלה. במקרה כזה יש להיוועץ ברופא המטפל.
אכינצאהאכינצאה – אין לקחת אכינצאה במקרה של אלרגיות ואסטמה. אכינצאה שניתנה לילדים גרמה לעיתים קרובות לתפרחת בעור ולא הראתה שום שיפור במצבם. מסיבות אלו אכינצאה איננה מומלצת לילדים. כמו כן, לא מומלץ ליטול אכינצאה כאשר נוטלים תרופות סטרואידיות או תרופות לטיפול בפטרת. אנשים הנוטלים תרופות לדיכוי מערכת החיסון (כמו סלספט למשל) צריכים להימנע מנטילתו, שכן הוא עלול להפריע להשפעת התרופות.
ג'ינג'ראלפלה – עשויה להועיל במקרים של כולסטרול גבוה ורמת סוכר גבוהה בדם. מי שנוטל תרופה או אינסולין להורדת סוכר בדם – מומלץ לעקוב אחר רמת הסוכר ובמידת הצורך להתייעץ עם רופא לגבי הקטנת המינון. אלפלפה מכילה גם ויטמין K ולכן אין ליטול אותה יחד עם תרופות נוגדי קרישה כמו קומדין Coumadin ואספירין Aspirin. אלפלפה עשויה להוריד רמות כולסטרול גבוהות בדם – יש להתייעץ עם רופא במקרה של נטילת תרופות להורדת כולסטרול כמו ליפיטור (Lipitor)  וסימבסטטין (Simvastatin).
ברזלברזל – תוספי סידן עלולים לפגוע בספיגה תקינה של ברזל מן המזון. במידה שקיים חשש לאנמיה והינך נדרש ליטול תוספי סידן – עדיף לקחת אותם לפני השינה ולא עם הארוחה. החומצה הפיטית במזון עלולה להקטין באופן משמעותי (עד 50% !) את ספיגת הברזל מן המזון. חומצה פיטית נמצאת בקטניות, כמו פולי סויה, עדשים, תרד ואפונה. בכל מקרה, תוספי ברזל יש לקחת רק על פי המלצת הרופא המטפל.
 ג'ינג'רג'ינג'ר – קיימת הוכחה מדעית כי ג'ינג'ר עלול להגביר הפרשת חומצות מן הקיבה. מסיבה זו לא מומלץ לקחת ג'ינג'ר בשילוב עם תרופות נוגדי חומצה כמו זנטאג Zantac לדוגמא. מחסור במחקרים קליניים מתאימים איננה תומכת בנטילת ג'ינג'ר על ידי ילדים.
 ginsengג'ינסנג – עלול להגביר את הסיכון לדימום מוגבר ולשטפי דם כאשר הוא משולב עם תרופות נוגדי קרישה כמו קומדין (Coumadin), אספירין (Aspirin) ופלביקס (Plavix). אנשים הנוטלים תרופות לדיכוי מערכת החיסון (כמו סלספט למשל) צריכים להימנע מנטילתו, שכן הוא עלול לשבש את אופן השפעת התרופות. השילוב בין נטילת תרופות או אינסולין להורדת הסוכר בדם לבין ג'ינסנג עלול להשפיע על רמות הסוכר בדם ולכן יש להיוועץ ברופא. נטילת ג'ינסנג ותרופות אנטי דיכאוניות מקבוצת הMAO (כמו Nardil למשל) עלול לגרום לתופעות לוואי כמו כאבי ראש, רעד, חוסר שינה ועוד. שילוב של ג'ינסנג עם תרופות להורדת לחץ דם ולטיפול בבעיות לבביות אינו מומלץ – גם כאן, כמו במקרים קודמים, יש להיוועץ עם הרופא המטפל.
ג'ינקו בילובהג'ינקו בילובה – עלול להגביר את הסיכון לדימום מוגבר ולשטפי דם כאשר הוא משולב עם תרופות נוגדי קרישה כמו קומדין (Coumadin), אספירין (Aspirin), ופלביקס (Plavix). כמו כן, לא מומלץ ליטול ג'ינקו בילובה עם תרופות אנטי דלקתיות. השילוב בין נטילת תרופות או אינסולין להורדת הסוכר בדם לבין ג'ינקו בילובה עלול להשפיע על רמות הסוכר בדם ולכן יש להיוועץ ברופא. השילוב בין ניפידמין (אוסמו-אדאלאט), תרופה הניתנת להורדת יתר לחץ דם, לבין ג'ינקו בילובה עלול להגביר את השפעת התרופה – יש לעקוב ולהתייעץ עם הרופא המטפל. מחקרי מעבדה מראים כי ג'ינקו בילובה עלול להשפיע גם על אנשים הנוטלים תרופות אנטי דכאוניות מקבוצת ה-SSRI כמו סטרלין Zoloft, השילוב עלול לגרום לתסמונת סרוטונין (תסמונת המאופיינת בשרירים "תפוסים", קצב לב מואץ, אי שקט והזעה).
דונג קוואידונג קוואי Dong quai – עלול להגביר את הסיכון לדימום מוגבר ולשטפי דם כאשר הוא משולב עם תרופות נוגדי קרישה כמו קומדין Coumadin, אספירין (Aspirin), ופלביקס (Plavix). דונג קוואי עלול להשפיע על מגוון רחב של תרופות ולכן מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל בנטילת תרופות כלשהן.
ויטמין Aויטמין A – נמנה עם קבוצת הוויטמינים המסיסים בשומן, וכשהוא מצטבר, הוא עלול לגרום להרעלה המתבטאת בתסמינים כמו כאבי ראש, בחילות והקאות, ראייה מעורפלת, עייפות, יובש בעור ועוד. במקרים קיצוניים עלול להיגרם נזק לכבד. ויטמין A חשוב להתמיינות תקינה של תאי העור. הוא נמצא בשימוש בקרמים וכדורים נגד אקנה. שימוש בקרם המכיל ויטמין A בנוסף לנטילת מולטי ויטמינים מגביר את הסיכון לרעילות ויטמין A – יש להיוועץ ברופא המטפל. שילוב של תרופות לטיפול באקנה כמו רואקוטן עם ויטמין A עלול לגרום להצטברות עודף ויטמין A ולהרעלה מסוכנת.
ויטמין Cויטמין C – ויטמין C עלול לגרום לרמות גבוהות מידי של אספירין בדם אצל חולים המטופלים באספירין. מצד שני, אספירין עלול לגרום לרמות נמוכות מידי של ויטמין C בדם. מוצרים המבוססים על ניקוטין – כמו סיגריות, סיגרים, טבק או מדבקת ניקוטין – עלולים להוריד את רמת ויטמין C בדם. רמות גבוהות של ויטמין C עלולות להפריע לספיגה תקינה ולמטבוליזם של ויטמין B12.
 ויטמין Kויטמין K – נטילת מינון עודף שלו עלולה להוביל לאנמיה המוליטית, מצב שבו מתרחש הרס מוגבר של כדוריות דם אדומות. ויטמין K עלול להשפיע על התרופה Warfarin (תרופה נוגדת קרישה). מסיבה זו מומלץ לאנשים הנוטלים Wafarin להימנע מאכילת מזונות המכילים ויטמין K (כמו ירקות בעלי עלים ירוקים). – ויטמין E הוא מדלל דם ולכן אינו מומלץ לאנשים הנוטלים תרופות נוגדות קרישה (כמו קומדין למשל). השילוב עלול להגביר את הסיכון לדימומים.
 זרעי פשתןזרעי פשתן – צריכת זרעי פשתן עלולה להפחית את ספיגתם של תוספי מזון ותרופות אחרות ולכן מומלץ לקחת אותם לפחות שעה עד שעתיים לפני נטילת כל תרופה או ויטמין/מינרל. לא מומלץ לצרוך זרעי פשתן עם תרופות/תוספות המשפיעות על מצב הרוח כמו ולריאן, היפריקום (סנט ג'והן) וקווה קווה. זרעי פשתן מכילים חומצה אלפא לינולנית המפחיתה לחץ דם גבוה ולכן מומלץ לאלו הנוטלים תרופות ליתר לחץ דם לעקוב אחר השפעתם. חומצות האומגה 3 המצויות בזרעי פשתן עלולים לפגוע ביעילות התרופות להורדת סוכר. לא מומלץ לצרוך זרעי פשתן בתקופת ההריון וההנקה.
 חומצה פוליתחומצה פולית – נטילת חומצה פולית עם ויטמין B12 עלולה לפגוע בספיגה של הויטמין ולכן לא מומלץ לקחת אותם יחד. לחולי סוכרת מומלץ לקחת חומצה פולית על מנת למנוע רמות גבוהות של הומוציסטאין בדם (חומצת אמינו שרמה גבוהה שלה בדם עלולה להגביר את הסיכון לטרשת עורקים בגיל צעיר).
 קו אנזים Q10קו אנזים Q10 – עלול להגביר את הסיכון לדימום מוגבר ולשטפי דם כאשר הוא משולב עם תרופות נוגדי קרישה כמו קומדין (Coumadin), אספירין (Aspirin). הוא גם עלול להפחית את יעילותן של תרופות להפרעות קצב כגון איקקור ופרוקור, ולכן גם במקרים אלה יש להתייעץ עם הרופא לפני הנטילה. אצל אנשים המקבלים טיפול כימותרפי, התוסף עלול להפחית את יעילות הטיפול. קו אנזים Q10 עשוי לסייע בהורדת יתר לחץ דם ולכן במקרה של נטילת תרופות להורדת לחץ הדם יש להיוועץ עם רופא.
קמומילקמומיל – קמומיל עלול להגביר את הנטייה הנמנום בנטילת תרופות מרגיעות נוספות, כמו וליום (Valium), תרופות המכילות קודאין ותרופות לטיפול בדיכאונות.
שוםשום – בספרות הרפואית אין מחקרים המראים השפעה כלשהי בנטילת שום כתוספי מזון אצל ילדים ולכן מומלץ להסתפק בשום הניתן במזון. לא מומלץ לקחת תוספי שום עם תרופות נוגדי קרישה כי השילוב עלול להגביר את הסיכון לדימומים. הכוונה לתרופות כמו קומדין (Coumadin), אספירין (Aspirin), ופלביקס (Plavix). השילוב בין נטילת תוספי שום לתרופות להורדת לחץ דם (כמו איקקור ואיקאפרס), או תרופות להורדת כולסטרול מקבוצת הסטטינים עלול להגביר את השפעתן של התרופות וייתכן שיהיה צורך להפחית את מינונם – יש לידע את הרופא המטפל. קיימת אפשרות תיאורטית (שלא הוכחה על ידי מחקרים קליניים) כי נטילת תרופות להורדת רמות הסוכר בתוספת תוספי שום עלולהלהגביר את השפעת התרופה ולכן, גם במקרים אלו יש ליידע את הרופא המטפל. לא מומלץ לקחת תוספי שום לאנשים הנוטלים תרופות לטיפול בבלוטת התירואיד משום שהשום עלול להשפיע על תפקוד הבלוטה.
תה ירוקתה ירוק – תה ירוק לא מומלץ לתינוקות ולילדים בשל תכולת הקפאין שבו. שתיית משקאות המכילים תנינים (כמו תה למשל) עלולות לגרום למחסור בברזל ואצל תינוקות עלולה להתפתח כתוצאה מכך אנמיה מיקרוציטית (אנמיה המאופיינת בתאי דם קטנים). שילוב קטלני במיוחד הוא קפאין ואפדרין (נמצא בצמח שנקרא ma huang ומשתמשים בו לשיפור ביצועי ספורט ולירידה במשקל). השילוב בין השניים עלול להיות מסוכן במיוחד ולגרום לעלייה בלחץ הדם, שבץ מוחי או התקף לב. קפאין ידוע גם כחומר משתן ולעלול להגביר את השפעתם של תרופות משתנות למיניהן.
שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp