בא לי לנשנש משהו…

[ad#בא לי לנשנש]

"אל תנשנש בין הארוחות" – משפט מוכר?

האמת היא שחטיפים יכולים להיות מאוד בריאים לילדים. מה שלא בריא הוא לנשנש משך כל היום ולדלג על הארוחות העיקריות.  אולם הנשנוש הנכון בזמן הנכון – הוא בדיוק מה שילדים צריכים! (גם מבוגרים…).
ילדים זקוקים לאספקת אנרגיה לגוף, מעבר ל-3 ארוחות עיקריות ביום, בעיקר אם הם גם פעילים מאוד.
הליכה, משחק, סחיבת תיק בית הספר – כולם דורשים אנרגיה נוספת.  לילדים יש גם קיבה קטנה יותר ולכן הם נוטים לאכול מספר פעמים גדול יותר ביום.
אם ילדים לא יאכלו את הארוחות והחטיפים שלהם במשך היום, הם עלולים להרגיש עייפים ותשושים. אם אתה מרגיש כך סמוך לארוחה העיקרית, כדאי שתתאפק קצת עד לארוחה. יחד עם זאת, ההמלצה היא לאכול חטיפים בשעות הבוקר, אחר הצהריים ובערב.
כמובן שאינך חייב לאכול בין הארוחות, עשה זאת רק כשאתה מרגיש רעב. אל תנשנש רק משום שאתה משועמם, רואה טלביזיה או יושב מול המחשב…

למה בא לי לנשנש?
לאחר ארוחת הבוקר הלכת לבית הספר בהרגשה של שובע.  בבית הספר, הקשבת, קראת, כתבת, ו/או שיחקת בחצר – טבעי שאתה מרגיש מוכן שוב לאכול משהו!  הגוף שלך ניצל כבר את האנרגיה שהוא קיבל בארוחת הבוקר וכעת הוא זקוק לתדלוק מחדש…
מה לאכול?  אפשר לאכול לדוגמה כריך מלחם מלא ובתוכו גבינה לבנה או צהובה, אפשר גם לקחת קצת פופקורן או בייגלה לבית הספר.  מומלץ להימנע ממאכלים או מזונות המכילים יותר מידי שומן וסוכר כי הם יגרמו לך להרגיש כבד ושבע לזמן קצר מאוד.

נשנושים בריאים
בדרך כלל המילה נשנושים מתקשרת אצלנו למיני חטיפים עתירי שומן ו/או סוכר כמו חטיפי צ'יפס, ביסלי, עוגיות, חטיף שוקולד, וופלים ועוד.  אבל האמת היא שחטיף יכול לספק לך את רכיבי המזון הדרושים לגוף ובכך להיות בריא מזין.
אם תאכל תפוז הוא ייתן לך מידית את האנרגיה שאתה זקוק לה וגם ויטמין C שהגוף ישתמש בו מאוחר יותר.
אם, לעומת זאת, תאכל חטיפי צ'יפס, הגוף יקבל הרבה קלוריות ושומן שהוא אינו זקוק לו. אם הבחירה שלך תהיה לחם או עוגייה העשויים מחיטה מלאה – תרגיש הרגשה של שובע לאורך זמן וגם – תאכל הרבה פחות קלוריות.
זה עדיין לא אומר שמידי פעם אתה יכול לנשנש ממתק או חטיף שוקולד. אולם השתדל ברוב הפעמים לנשנש חטיפים בריאים. אם אתה מרגיש רק קצת רעב – פרי יכול לספק אותך. אם אתה מרגיש ממש רעב בין הארוחות נסה כריך או פיתה מחיטה מלאה עם ירקות וגבינה, דגני בוקר מחיטה מלאה עם חלב, בחורף הקר דייסת שיבולת שועל ועוד.