כמה עלי לשקול?

[ad#כמה עלי לשקול?]

מה הסיבה שאני נמצא במשקלי היום?   אני חושב שהמשקל שלי אינו המשקל המתאים לי  טיפים להשגת משקל בריא

בסרטים, בטלביזיה ובמגזינים מציגים לנו ברוב המקרים אנשים רזים. האם פירוש הדבר שלהיות רזה זה הדבר הנכון?
אתה וודאי מכיר אנשים בגדלים שונים, אולם זכור כי המשקל הטוב ביותר עבורך הוא זה המתאים לגודל ומבנה הגוף שלך. אם תאכל מעט מידי ממה שהגוף שלך זקוק, רק כדי להיות רזה יותר – אתה עלול לפגוע בבריאותך.
לאכול במידה המתאימה הוא כמו למלא את מיכל הדלק במכונית – כאשר הדלק אוזל, המכונית תעצור!
להיות במשקל עודף הוא גם לא רעיון כל כך טוב. ילדים שמנים שאוכלים מזונות עשירים בסוכר וקלוריות עלולים גם הם לא לספק לגוף את רכיבי המזון שהוא זקוק להם כדי להישאר חזק ובריא.
לאכול מזון מגוון, עם הרבה פירות וירקות, היא הדרך הטובה ביותר לשמירה על משקל בריא – אתה שם דלק איכותי במיכל הדלק שלך והמכונית מוכנה לנסיעה ארוכה.

מה הסיבה שאני נמצא במשקלי היום?
התשובה לשאלה זו איננה פשוטה. כלומר, הגובה ומבנה הגוף שלך עברו בחלקם בתורשה מהוריך ויש להם תפקיד חשוב בקביעת מבנה הגוף והגובה שלך כיום.
לגנים העוברים בתורשה גם תפקיד חשוב בקביעת המשקל שלך. לעיתים קרובות אם הינך סובל מעודף משקל גם שאר בני המשפחה סובלים מהשמנה. יחד עם זאת, זו לא סיבה לומר לעצמך "זה משפחתי ואין מה לעשות!". לפעמים ההשמנה במשפחה נובעת מהרגלי חיים ותזונה לא נכונים – פחות מידי אוכל בריא ומזין, יותר מידי ממתקים ואוכל שמן ופחות מידי פעילות גופנית.
אם תשנה את הרגלי האכילה שלך ותעבור לאכילה מאוזנת, בריאה ומגוונת ובנוסף תשלב בשגרת היום גם פעילות גופנית – מובטח לך שמשקל הגוף שלך יהיה נכון ובריא לגובה ולמבנה הגוף שלך.
המשקל שלך מבטא גם את היחס בין הקלוריות שאתה מקבל במזון לבין הקלוריות שאתה שורף בזמן פעילות. אם אתה אוכל יותר קלוריות ממה שהגוף זקוק לו – אתה תעלה במשקל. אם תנצל את שעות הפנאי שלך בצפייה בטלביזיה ובמשחקי מחשב – הגוף שלא לא ינצל את הקלוריות כמו שהיה מנצל אותן לו היית משחק בחצר עם חברים, רוקד, רוכב על אופניים, או משתתף בחוג ספורט כלשהו.

אני חושב שהמשקל שלי אינו המשקל המתאים לי
ראשית, דבר עם אביך או אימך. הם יוכלו לעזור לך במעבר לתזונה בריאה יותר ולפעילות. שנית, נסה למצוא דרכים שיעזרו לך להגיע למשקל המתאים לך. גם שינויים קטנים יכולים להביא אותך בהדרגה אל המטרה.
לדוגמא, אם אתה שמן ותחליט להתעמל 10 דקות שלוש פעמים ביום – כבר עשית שינוי קטן בדרך הנכונה.
כילד אתה יכול להגביר את הפעילות הגופנית שלך בכל מיני אופנים: משחק כדורגל, כדורסל, משחק טניס, קרטה, ג'ודו, ריקוד, ריצה שחייה, רכיבה על אופניים, רכיבה על סקייטבורד ועוד.
השתדל לבחור בפעילויות שאתה אוהב כדי שתוכל להתמיד בהן לאורך זמן.

רוב הילדים ששוקלים פחות בהשוואה לשאר הילדים בני גילם הם בד"כ בריאים ואין צורך להכריח אותם לאכול יותר אם הם לא מרגישים רעב. זכור כי משקל גוף נמוך יכול להיות מתאים לילד נמוך יותר, או לילד שמבנה הגוף שלו צר יותר בהשוואה לערכים הממוצעים לגילו. חלק מן הילדים גם גדלים ומתפתחים בקצב איטי יותר ובדרך כלל בגיל ההתבגרות מדביקים במהירות את הפער בינם לבין שאר בני גילם.
ישנם גם ילדים שמשקלם נמוך בגלל בעיות בריאותיות. אם אתה חושב שמשקלך נמוך מידי, בקש מהוריך להיפגש עם רופא. בכל מקרה כדאי לבחור בתזונה מאוזנת, מגוונת ובריאה ולהגביר את הפעילות הגופנית – כדי להיות בכושר ולפתח שרירים!

טיפים להשגת משקל בריא

 – לדעת מהו המשקל הנכון למבנה גופך, לגובהך ולגילך. תוכל להיעזר ברופא או בתזונאית.
– לספק לגוף את רכיבי המזון המתאימים לו. בתזונה נכונה תוכל לתפקד טוב יותר בבית הספר, במשחקים, בשיעורי ההתעמלות ובכלל, להרגיש טוב יותר עם עצמך.
– לעשות פעילות גופנית מידי יום לחיזוק השרירים, העצמות והלב.

 אל תשווה את המשקל שלך לזה של חבריך. במקום זאת, פעל להשגת המשקל המתאים לך. זה לא בהכרח טוב להיות רזה ורע להיות שמן יותר, כמו שלא עדיף להיות גבוה יותר, רע יותר או  נמוך יותר…