10 טיפים לסרבני אכילה

10 טיפים לסרבני אכילה

[ad#טיפים לסרבני אכילה]

טיפים לסרבני אכילהתזונת ילדים איננה חייבת להיות עניין מתסכל. לפניכם 10 טיפים שיסייעו לכם להימנע ממאבקי כוח ולעזור לסרבן האכילה או לילד הבררן במשפחה לאכול מזון בריא ומאוזן. אם תזונת ילדים הוא נושא רגיש במשפחתך, אינך לבד. הורים רבים כיום נותנים את הדעת יותר מבעבר לתזונת ילדיהם. עד שהילד יגבש לו את העדפותיו התזונתיים מומלץ להיעזר בטיפים הבאים למניעת מאבקים בזמן הארוחה.

 

 

 


1. כבדו את תאבונו של הילד – או את חוסר התיאבון שלו
ילדים קטנים נוטים לאכול רק כאשר הם רעבים. אם הילד לא רעב, אל תכריחו אותו לאכול ארוחה או חטיף. כמו כן, אל תאלץ את הילד "לנקות את הצלחת". התנהגות מעין זו עלולה רק להגביר את מאבקי הכוח הקשורים למזון.

2. היצמדו לשגרה
הגישו ארוחות וחטיפים בשעות קבועות מידי יום. את החטיפים תנו לפחות שעה לפני הארוחה הקרובה. ילד שמגיע רעב לשולחן יאכל מן הסתם יותר.

3. היו סבלנים בהגשת מזונות חדשים
לעיתים קרובות ילדים קטנים נוגעים או מריחים מזונות חדשים. יש להניח שילדכם יהיה זקוק לחשיפות חוזרות למזון חדש לפני שינגסו בו לראשונה.

4. הפכו את שעת הארוחה לשעת כיף
הגישו ברוקולי, או ירקות אחרים, כחלק ממטבל או רוטב. חתכו את הירקות בעזרת חותכן עוגיות לצורות שונות.

5. גייסו את עזרת הילד
אם אתם עורכים קניות עם הילד היעזרו בו בבחירת פירות, ירקות ומזונות בריאים. אל תקנו מזונות שאינכם רוצים שילדכם יאכל. בבית עודדו את הילדים לעזור לכם בשטיפת הירקות, חיתוך, עריכת השולחן ועוד.

6. שמשו דוגמא
אם אתם אוכלים מזון בריא ומגוון יש סיכוי גדול יותר שילדכם ילך בעקבותיכם.

7. כמה פעולות הסוואה לא יזיקו
הוסיפו ברוקולי ו/או פלפל ירוק לרוטב הספגטי, או ערבבו גזר וקישוא מגורר למרק או לרוטב הבשר.

8. הפחיתו הפרעות
כבו את הטלויזיה בזמן הארוחה והוריד ספרים ו/או צעצועים משולחן האוכל.

9. אל תציעו מנה אחרונה כפרס
הצגת המנה האחרונה כפרס הופכת אותה בעיני הילד למזון המועדף, דבר שעלול להגביר את ההשתוקקות למתוקים. אפשר להציע מנה אחרונה מתוקה פעם או פעמיים בשבוע, ולוותר עליה בשאר הימים, או לחילופין להציע פרי, יוגורט או חטיף בריאות אחר.

10. אל תציעו ארוחה חלופית
אם הילד דחה את הארוחה המקורית והחלטתם להכין לו ארוחה חלופית, אתם עלולים לעודד את התנהגותו הסרבנית. המשיכו להגיש ארוחות בריאות ומזינות עד שהילד יורגל אליהן ויעדיף אותן.

חשוב לזכור שהרגלי אכילה אינם משתנים בן לילה – אולם הצעדים הקטנים שתנקטו בהם מידי יום יכולים להשפיע על האכילה הבריאה של ילדכם למשך כל חייהם.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp