שימוש בטוח במיקרוגל

שימוש בטוח במיקרוגל

[ad#מיקרוגל]

                                            כיצד המיקרוגל עובד?      מיקרוגל ובריאות      טיפים לשימוש בטוח במיקרוגל

שימוש בטוח במיקרוגלכיצד המיקרוגל עובד?
בטיחות השימוש במיקרוגל מתחילה בהבנה כיצד עובדת הטכנולוגיה המופלאה שחוסכת זמן ואנרגיה. הגלים הנוצרים במיקרוגל הינם סוג של קרינה אלקטרומגנטית. הגלים הללו גורמים למולקולות המים שבמזון לנוע במהירות. תנועות מהירות אלו מחממות את המזון. הגלים נוצרים על ידי צינור אלקטרונים במיקרוגל שנקרא מגנטרום. גלים אלו יכולים לחדור לזכוכית, נייר, פלסטיק וחומרים דומים. בניגוד לאמונה הרווחת המיקרוגל לא מחמם את המזון מן הפנים אל החוץ.

מיקרוגל ובריאות
עליכם לוודא שמכשיר המיקרוגל שברשותכם עומד בתו התקן הישראלי. מרבית הפגיעות ממיקרוגל נגרמות כתוצאה מכוויות שנגרמו ממיכלים חמים, מזון שחומם לטמפרטורה גבוהה מידי, או חימום יתר של נוזלים.

 

 

טיפים לשימוש בטוח במיקרוגל
– עקבו אחר הוראות ההפעלה של היצרן.
– אל תפעילו את המיקרוגל אם הדלת אינה סגורה היטב, או שהדלת ניזוקה.
– עקבו אחר הוראות ההפעלה – קיימים מכשירים שאסור להפעילם כאשר הם ריקים.

מה עוד חשוב לדעת?
מיכלים מיוחדים למיקרוגל:
מומלץ להשתמש במיכלים המיועדים ספציפית לשימוש במיקרוגל. אין להשתמש בכלים העשויים ממתכת ובנייר אלומיניום. שימוש בהם גורם למזון להתחמם בצורה לא אחידה ועלול גם לגרום נזק למכשיר.
הפשרת מזון: יש לבשל או לחמם מזון מייד בתום הפשרתו כדי למנוע זיהום מחיידקים.
כיסוי המזון: כאשר מכסים את המזון בניילון נצמד יש להקפיד על רווח של 3 ס"מ בין הניילון למזון ולוודא שסוגי הניילון מתאימים לשימוש במיקרוגל. הכיסוי צריך להיות רופף, או לחלופין, יש לאפשר פתח מוצא לאדים על ידי ניקוב הניילון.
סידור וערבוב המזון: מומלץ לפזר את המזון בכלי בצורה שווה ולערבבו מידי פעם תוך כדי החימום. המטרה היא למנוע היווצרות של מקומות קרים שבהם עלולים להתפתח חיידקים.
חימום תרכובות מזון לתינוקות: חל איסור מפורש לחמם במיקרוגל תרכובות מזון לתינוקות, חלב אם וכל סוגי המזונות המיועדים להזנת התינוק. החימום במיקרוגל עלול ליצור מוקדי חום בלתי אחידים העלולים לגרום לכוויות חמורות. כמו כן, חימום בבקבוקים עלול לגרום להתפוצצותם. חימום יתר אף עלול לגרום להרס רכיבי מזון החיוניים לתינוק.
תופעת המים המתפרצים: תופעה של מים חמים המתפרצים לכל עבר מתרחשת כאשר מביאים מים הנתונים בכלי ריק לטמפרטורה שהיא מעבר לנקודת הרתיחה (למרות שהמים בכלי לא מראים כל סימנים של רתיחה). הפרעה קלה או תנועה בלתי רצויה עלולה לגרום למים ל"התפרץ" מתוך הכלי. תופעה זו עלולה לגרום לכוויות חמורות.
קוצבי לב: כיום קוצבי הלב מוגנים מפני הפרעות אלקטרוניות. במידה ויש לכם ספקות, היוועצו ברופא המטפל.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp