סגולות האבוקדו

בניגוד לדעה המקובלת האבוקדו נחשב פרי ולא ירק. האבוקדו מכיל כ-20 רכיבי תזונה חיוניים כולל סיבים תזונתיים, אשלגן, ויטמינים B ו-E וחומצה פולית.

כאשר אוכלים מזון בצרוף אבוקדו הוא מאפשר לגוף לספוג ביעילות רכיבים מסיסים בשומן המצויים במזון כמו אלפא ובטא-קרוטן (נגזרות של ויטמין A) ולוטאין.

למעלה ממחצית הקלוריות באבוקדו מקורן בשומן ולכן הוא נחשב למזון שומני ושייך לקבוצת המזונות השומניים.  אך יש להדגיש כי השומן באבוקדו הוא שומן בלתי רווי (אינו מכיל כולסטרול). נהפוך הוא, האבוקדו מכיל כמות גבוהה של חומצות שומן חד בלתי רוויות המועילות בהורדת כולסטרול.

רמות השומן הגבוהות שלו מסייעות להגיע במהירות לתחושה של שובע ומפחיתות את הנטייה לנשנושים. יחד עם זאת אין להפריז באכילתו – אכילה של 4-5 כפות אבוקדו ליום היא סבירה.  

מחקרים רבים כי לאבוקדו יתרונות בריאותיים רבים הוא מונע עלייה ברמות ה"כולסטרול הרע", מעלה את רמות ה"כולסטרול הטוב", מסייע במניעת מחלות לב וכלי דם, אלצהיימר ופרוסטטה.