יומן אכילה ורגשות

 הסבר מפורט על מילוי היומן נמצא בסוף הטבלה

 

 יום ___ שעה ___
מה את אוכלת?
(פרטי מזון ומשקאות)
________________________________________________
________________________________________________  
האם את רעבה? _______________
 
היכן את נמצאת כרגע? _______________ 
מה קורה בסביבתך? ________________________________________________
________________________________________________  

על מה את חושבת?
________________________________________________
________________________________________________
 
איך היית מתארת את מצב הרוח שלך? ________________________________________________
________________________________________________  
כמה אכלת?
(2 פרוסות, 1 כוס, קערית, וכו')
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
 
האם חשבת על המזון בזמן האכילה? ______________

 


הסבר על מילוי היומן

יום ושעה
רשמי באילו ימים ושעות את אוכלת על מנת לברר האם האכילה מתקיימת בימים מסויימים. האם הפרזת באכילת חטיפים ביום רביעי? למה לדעתך זה קרה? אולי היה קשה לך במיוחד בשיעור באותו יום, או שמא זה היום היחיד בו את נמצאת לבדך לאחר שעות בית הספר?
סוג המזון
רשימה של המזונות אותם אכלת תיתן לך תמונה טובה יותר על הקשר בין רגשות למזונות מסויימים. האם את נוטה להפריז במתוקים בסופי שבוע? ייתכן שאת חוששת שעומד בפנייך שבוע מלחיץ?
רעב
כאשר את רושמת את רמת הרעב שבו היית לפני האוכל תוכלי להבין טוב יותר אם האכילה נבעה מרעב אמיתי או מרעב רגשי. האם שקית התפוצ'יפס הייתה מענה מהיר לקיבה מגרגרת, או שאכלת אותה כיוון שבא לכך משהו מלוח וקראנצ'י?
סביבה וחשיבה
האם מה שמתרחש סביבך משפיע על האכילה שלך? ישנם אנשים שאוכלים משום שבבית שקט מידי, אחרים נוטים יותר לנשנש כאשר שאר בני המשפחה גם עושים זאת. כיצד המחשבות שלך משפיעות על האכילה? אולי בא לך לנשנש משום שאת חוששת מהמבחן המתקרב, או חושבת על משהו לא טוב שקרה לך במהלך היום? האם את נהנית מהאוכל או שאינך שמה לב אליו משום שאת עסוקה במחשבות אחרות?
מזון ורגשות
האם את נוטה לאכול מזונות מסויימים בהתאם להרגשה? לדוגמא מזון מלוח בזמן מתח ומתוק בזמנים של עצב ובדידות. האם את אוכלת יותר במצבי רוח גרועים לעומת מצבים של שמחה? האם את אוכלת פחות, או אוכלת בצורה שונה כאשר את לגמרי מרוכזת באוכל?
מה לעשות עם המידע שמתקבל ביומן?
עקבי אחרי דפוסי האכילה שלך במשך כמה ימים. שימי לב אם קיימים דפוסים הנוגעים לזמן האכילה, מצב הרוח, סוג המזון וכמות המזון. אם הגעת למסקנה שקיים קשר בין הרגשות שלך לבין האכילה חשבי על דרכים חלופיות למלא את הצרכים הרגשיים במקום לפנות לאוכל. לדוגמא למגר את התסכול בפעילות גופנית או תרגילי יוגה.