שילוב בשר בקר ועוף בתפריט בריא

בשר ועוף הם מקורות חשובים לחלבון ולרכיבי מזון חשובים אחרים. מאידך, הם גם מקור לשומן לא בריא ולכולסטרול. לרוע המזל, ככל שהבשר טעים יותר הוא גם נוטה להיות שמן יותר. מרבית השפים יודעים זאת וטורחים לכלול נתחים בשר שומניים בתפריט. מאידך לפני שתנסו לנקוט בשיטות שלהם תוכלו באמצעות כמה טיפים להנות מבשר טעים שהוא גם בריא.
למדו כיצד לבחור את החלקים הבריאים יותר של הבשר וכיצד להשתמש בטכניקות דלות שומן בהכנתם. טיפים אלו יסייעו לכם להפחית את השומן, אפילו בחלקים שומניים של בשר הבקר או העוף.

 בחירת בשר בקר ועוף
חפשו את החלקים הרזים יותר. נתחים שונים של בשר בקר, מכילים כמויות משתנות של שומן. חלקם עשויים להיות רזים יותר והם כוללים פילה, פילה מדומה, כנף העוקץ (שייטל), ראש ירכה (וייסברטן), ירכה (צ'עך) , צוואר וסינטה. החלק הרזה יותר בבשר עוף הוא החלק הלבן של החזה, ללא עור.

 השמרו מבשר טחון. בשר עוף טחון עלול להכיל אותה כמות שומן של בשר בקר, ואף למעלה מזה משום שהוא לעיתים קרובות מכיל בשר כהה יותר ועור. בחרו חזה עוף או הודו כשהטחינה נעשית לנגד עינכם.

הכנת בשר בקר ועוף
הסירו את השומן. הסירו את החלקים השומניים הבולטים בבשר הבקר והעוף. כאשר אתם מטגנים בשר הודו או עוף, תוכלו להשאיר את העור במהלך הטיגון, אך מומלץ להסיר אותו ואת השומן שמתחתיו לפני האכילה.
טבלו את הבשר בתחמיץ (מרינדה). התחמיץ גורם לריכוך הבשר ושומר על הלחות שלו במהלך הבישול. בחרו בתחמיץ דל בשומן, כמו תערובת של תבלינים ויין, רוטב סויה או מיץ לימון.
בישול דל שומן. שיטות בישול דלות בשומן כוללות גריל, בישול, צלייה ואפייה. מרבית השומן יוצא מן הבשר בתהליך הבישול. אם אפיתם את הבשר הקפידו להניח אותו על משטח מוגבה, כך שכל השומן יצא לתבנית ולא יספג שוב בבשר.
הסירו את השומן. אם בישלתם את העוף בנוזל הניחו אותו עם הנוזל במקרר למשך יממה או שניים. לאחר הקירור תוכלו להסיר את גושי השומן שהצטברו על פני הנוזל.
הפטרו מהשומן לאחר הטיגון. בבישול בשר טחון הסירו את השומן שהצטבר בסיר, שטפו את הבשר במים חמים וייבשו עם מגבת נייר.
שימו לב לגודל מנת ההגשה. המשמעות של מנות הגשה קטנות יותר היא כמות קטנה יותר של שומן, כולסטרול וקלוריות. השתדלו שגודלה של מנת הבשר לא יעלה על 85 גרם בשר בקר, שהיא שוות ערך לחצי חזה עוף ללא עור ועצמות, או ירך עוף ללא עור.

אכלו בשר בקר ועוף במידה
גוונו את אכילת בשר הבקר והעוף באכילת דגים מסוגים שונים ובתחליפי בשר. כאשר אתם בוחרים בשר בקר או עוף, הקפידו לבחור את החלקים הרזים יותר והשתמשו בשיטות הבישול המומלצות להפחתת כמות השומן.