מיצי פירות לילדים – טוב או רע?

אכילת פירות בשלמותם עדיפה על שתיית מיצי פירות. מאידך קיימים סוגים מסוימים של משקאות שיכולים להיות חלק מהתפריט הבריא של ילדך.

 מחקרים אחרונים מראים כי שתייה מתונה של מיצי פירות שעשויים ממאה אחוז פרי, לא משפיעה על משקל הילד. עם זאת חשוב לזכור שמיצי פירות מכילים קלוריות וכמו כל מזון או משקה אחר, שתייה מופרזת שלהם עלולה לתרום לעלייה במשקל.

 אם בחרת לתת לילדך מיץ פרי הקפד שהוא יהיה עשוי ממאה אחוז פרי, ולא ממיץ ממותק או מקוקטיל של מיצים. למרות שכמות הקלוריות במיץ טבעי ובמיץ ממותק עלולה להיות זהה, המיץ הטבעי מכיל יותר ויטמינים ורכיבי מזון ופחות חומרים משמרים בהשוואה למיץ הממותק. הגישו את המיץ רק כתוספת לארוחה או לחטיף הביניים ואל תאפשרו לילדים ללגום ממנו במשך היום.  במידה ולילד יש בעיות אכילה, הימנע מלתת לו שתייה כלשהי כ-30 דקות לפני הארוחה.

על מנת להימנע משתייה מופרזת של מיצי פירות הוציאה האגודה האמריקאית לרפואת ילדים את ההנחיות הבאות:

* לידה עד 6 שנים: לא להשתמש במיצי פירות, אלא אם כן משתמשים בהם למניעת עצירות.

* 6-4 חודשים:  177-118 מיליליטר ליום.

* 7 שנים ומעלה:  355-277 מיליליטר ליום.

 חשוב לזכור שמיצי פירות חסרים סיבים תזונתיים ורכיבי תזונה אחרים שנמצאים בפרי השלם. מסיבה זו, בצד מיצי הפירות יש להגיש לילדים גם פירות בשלמותם.