חידון הנשנושים

1. מזונות מחיטה מלאה מכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים ורכיבי מזון אחרים. מי מבין המזונות הבאים אינו עשוי מחיטה מלאה?

א. חיטה מלאה

ב. קמח לבן

ג. תירס

ד. שיבולת שועל

ה. אורז מלא

 

2. על תווית המזון כתוב את כמות המזון שאתה יכול לאכול, לדוגמה קערית קורנפלקס, 2 עוגיות או 5 בייגלה. מה זה אומר?

א. הכמות היומית המומלצת.

ב. גודל המנה

ג. מנת ההגשה

 

3. איך אתה יודע אם מזון ארוז כלשהו הוא משמין?

א. בודק כמה קלוריות הוא מכיל.

ב. בודק אם כתוב "עשוי מרכיבים טבעיים בלבד".

ג. מוודא שהמזון הוא אורגני

ד. מחפש את המילים "לא כולל שומן" על התווית.

 

4. חשוב לצמצם את כמות ה____ במזון.

א. החלבון

ב. פחמימות מורכבות

ג. סוכר

ד. סך השומן

 

5. הדרך הטובה ביותר להימנע מלאכול מזון מהיר, או להפחית את כמותו היא:

א. לא לאכול בין הארוחות, אפילו שרעבים.

ב. לקוות שיש מזון בריא במקום בו אתה אוכל.

ג. לארוז, או להכין מראש נשנוש בריא בבית.

ד. לשאת איתך תמיד כמה תפוזים.

 

6. אם אתה מנשנש בצורה בריאה – לא תהיה אף פעם רעב בארוחות.   נכון  לא נכון

7. לילדים יש קיבה קטנה יותר מהמבוגרים ולכן הם צריכים לאכול לעיתים תכופות יותר.  נכון  לא נכון

8. אם לא אוכלים ומנשנים בצורה קבועה במשך היום, נעשים עייפים ועצבניים.  נכון  לא נכון

9. זה בסדר לנשנש אם אתה משועמם, רואה טלויזיה, או רוצה לתת לעצמך פרס על הכנת שיעורי הבית.  נכון  לא נכון

10. זה בסדר לאכול גלידה או חטיף צ'יפס מידי פעם, אבל לא בכל יום.  נכון  לא נכון

 

 

 

תשובות

1.ב  2.ג  3.א  4.ד  5.ג  6. לא נכון  7. נכון  8. נכון  9. לא נכון  10. נכון