איזו פעילות גופנית מתאימה לבנות?

על הבנות לעסוק בפעילות גופנית לפחות שעה מידי יום.

–  הפעילות יכולה להעשות ברציפות.

–  אם קשה לך לפנות שעה ביום לפעילות, תוכלי לפזר אותה על פני היום, אך חשוב לעשות את הפעילות ברצף משך 10 דקות לפחות.

–  אם לא עסקת כלל בפעילות גופנית, התחילי בפעילות לזמנים קצרים והגדילי אותה בהדרגה עד שתגיעי לשעה רצופה.

 

על הפעילות לכלול 3 סוגים עיקריים:

– פעילות אירובית. זוהי פעילות שמעלה את קצב הלב והנשימה. לדוגמה הליכה מהירה, ריקוד או קפיצה בחבל. רוב הפעילות היומית צריכה להתבסס על פעילות האירובית.

פעילות לחיזוק השרירים. לדוגמה שכיבות שמיכה והרמת משקולות.

– פעילות לחיזוק העצמות. בדרך כלל נעשית כאשר הרגליים נוגעות בקרקע. לדוגמה הליכה, ריצה וקפיצה על חבל (אך לא שחייה ואופניים). בנות זקוקות לפעילות זו לפחות 3 פעמים בשבוע במסגרת שעת הפעילות היומית. הפעילות לחיזוק העצמות עוזרת למנוע את מחלת דילול העצם (אוסטיאופורוזיס) שעלולה להתרחש בגילאים מתקדמים.

האם זה נראה לך הרבה מידי? זכרי שקיימות פעילויות שכוללות את כל הסוגים, לדוגמה ריצה שהיא גם אירובית וגם מחזקת את השרירים והעצמות.

מהי עוצמת הפעילות המתאימה לבנות?

– הפעילות הגופנית יכולה להיעשות בעוצמה קלה, בינונית וקשה.

– מרבית השעה ביום המוקדשת לפעילות צריכה להיעשות בעוצמה בינונית עד קשה. מומלץ על פעילות בעוצמה קשה לפחות 3 פעמים בשבוע.

– אם את מתקשה לנשום, או סובלת מכאבים, הפעילות היא קשה מידי בעבורך ויש להפחית בעוצמתה.