מזונות דלים בקלוריות

מזונות דלים בקלוריות – הצפיפות האנרגית
הצפיפות הקלורית (או הצפיפות האנרגטית) היא במילים פשוטות מספר הקלוריות (האנרגיה) במנה מסוימת של מזון (נפח). על מנת לשמור או לרדת במשקל מומלץ לבחור מזונות בריאים המספקים מעט קלוריות בנפח גדול. בחירה זו תאפשר לכם לאכול יותר ולהרגיש שבע במחיר קלורי נמוך. לפירות וירקות יש דחיסות אנרגתית נמוכה והם מזונות דלים בקלוריות.

ענבים או צימוקים?
קערית ענבים היא בחירה מועדפת – בקערית ענבים מספר זהה של קלוריות המצויות ב-1/4 קערית צימוקים.
למזונות עתירים בשומן, כמו מזונות ברשתות המזון המהיר, ולמזונות עשירים בסוכר דחיסות אנרגתית גבוהה.
מנה קטנה של צ'יפס ממקדונלדס מכילה 225 קלוריות.
אופציה משביעה יותר:
בעבור אותן קלוריות ניתן לאכול סלט המכיל 10 כוסות של תרד, תפוח עץ ו1/2 כוס תותים.
קערה זו עשירה ברכיבי מזון בעלי ערך – ואינה מכילה רק קלוריות ריקות כמו בצ'יפס לדוגמה (קלוריות ריקות הן קלוריות בלבד ללא ערך תזונתי נוסף). כמו כן, אכילת הסלט אורכת זמן ממושך יותר ומסייעת לדיכוי תחושת הרעב.
ארוחת בוקר
קרואסון בינוני מכיל עד 300 קלוריות וחסר לחלוטין ערך תזונתי.
בעבור מספר זהה של קלוריות עדיף לאכול קערית קורנפלקס מחיטה מלאה עם חלב רזה, תותים ואפילו להוסיף בצד פרוסת לחם מחיטה מלא מרוחה בגבינה לבנה.
ממהרת בצהריים?
את יכולה להסתפק בחטיף מתוק שיכול להגיע  ל-250-300 קלוריות, שישביע אותך לזמן קצר בלבד.
בעבור אותו חופן קלוריות תוכלי להרגיש שבעה יותר באכילה של פיתה קלה מחיטה מלא בתוספת טונה, או חזה או צלוי, וירקות. זו בחירה משביעה ובריאה.
נשנושים – לא פחות חשוב
אם את נמצא בתהליך של ירידה או שמירה על המשקל, העדיפי חטיפים שערכם הקלורי לא עולה על 100 קלוריות לחטיף.
ב-30 גרם תפוצ'יפס יש כ-150 קלוריות.
31/2 כוסות גדושות של פוקפקורן (ללא תוספת שמן או חמאה), היא מנה משביעה יותר המכילה 100 קלוריות בלבד.
תני לצלחת להדריך אותך
מלאי מחצית מהצלחת בירקות, רבע צלחת מזון מחיטה מלאה (אורז מלא, ספגטי מלא וכו') ורבע צלחת בחלבון מלא (ביצה, חזה עוף צלוי, דג וכו'). זוהי הדרך הטובה ביותר להבטיח שתהיה לך ארוחה משביעה ובריאה.
מתחשק לך גם קינוח מתוק? נסי יוגרט או גלידה דלת שומן עם פרי.