פילאטיס

פילאטיס

פילאטיס היא פעילות גופנית המסייעת בגמישות, כוח, סיבולת וקואורדינציה, מבלי להגדיל את נפח השריר.

במשך עשרות שנים הייתה פילאטיס הפעילות המועדפת על רקדנים ומתעמלים, אולם המטרה שלשמה נוצרה מלכתחילה הייתה לשקם חולים הרתוקים למיטתם במלחמת העולם הראשונה.

מהי פילאטיס?
פילאטיס משפרת את התפקוד הנפשי והפיזי, את גמישות הגוף ומסייעת לחיזוק השרירים באמצעות תנועות מבוקרות הנעשות על המזרון, או עם ציוד נלווה.
נוסף על כך פילאטיס מגבירה את זרימת הדם ומסייעת ל'פיסול' הגוף. אנשים העושים פילאטיס באופן שגרתי הם יציבים יותר, נפצעים פחות ובאופן כללי נהנים מהרגשה כללית טובה יותר. ממציא שיטת הפילאטיס, יוסף פילאטיס, נולד בגרמניה. הוא היה ילד חלש שסבל מאסטמה ומבעיות בריאותיות נוספות. הוא עסק בענפי ספורט שונים במטרה לחזק את גופו ולבסוף אף הפך לאתלט מקצועי. במלחמת העולם הראשונה הוא שירת באנגליה כאח ופיתח שיטות פעילות וציוד שונים לחיילים שהיו רתוקים למיטה. שיטותיו היו מבוססות על טכניקות שונות מרחבי העולם ביניהם יוגה ואמנות הלחימה הסינית.
יוסף פילאטיס האמין שקיים קשר גומלין הדוק בין בריאותנו הפיזית והנפשית. הוא בנה את התוכנית על עקרונות התומכים בפילוסופיה זו והם כוללים ריכוז, דיוק, שליטה, נשימה וזרימה חופשית.

קיימות שתי דרכים להתעמל בפילאטיס:
1. התעמלות מזרון. כיום מרבית האנשים העוסקים בפילאטיס עושים זאת על מזרון. בביצוע תרגילי פילאטיס על מזרון הגוף מנצל את משקלו המשמש ככוח ההתנגדות.
2. ציוד לעיצוב וחיזוק הגוף. גם בשיטה זו מנצלים את העיקרון של התנגדות משקל הגוף.

 

טיפים למתחילים
היתרון הגדול בפילאטיס הוא שכל אחד יכול לעשות זאת, בין אם לא עסקת בפעילות כלשהי עד היום ובין אם אתה עוסק בספורט מזה זמן רב.

טיפים לשיעורי פילאטיס יעילים:
– התרכז. פילאטיס בנוי כך שקצב הנשימה שלך יותאם לתנועות גופך. בשיעורים תלמד כיצד להתרכז בשרירי הגוף שלך ובתנועותיך. המטרה בפילאטיס היא לאחד את הגוף והנפש במטרה להפחית מתח וחרדה.

– הרגש בנוח. לבש בגדים נוחים (מכנסיים קצרים או מכנסי טייץ עם חולצת טי הם בחירה מוצלחת), וזכור כי פילאטיס עושים בדרך כלל יחפים. אם אתה מרגיש שלא בנוח, מתאמץ יתר על המידה, או סובל מכאבים – עשה הפסקה.

– זרום. במהלך הפעילות הימנע מתנועות חדות ומהירות. כל תנועה צריכה להיעשות באיטיות אך בדגש על חוזק וגמישות. יוסף פילאטיס עבד עם רקדנים ובנה את התנועות כך שתזרומנה כמו בריקוד.

– אל תזניח את החלק האירובי. הדגש בפילאטיס הוא בכוח ובגמישות. על מנת להוסיף את המימד האירובי מומלץ לשלב את הפילאטיס עם התעמלות אירובית כמו הליכה מהירה, ריצה או שחיה.

מרבית המצדדים בפילאטיס טוענים שהם אוהבים את הפעילות כיוון שהיא מעניינת ומגוונת. יוסף פילאטיס בנה תוכנית מגוונת באופן כזה שאין הרבה חזרות על אותה תנועה, אלא מעט חזרות על מגוון רחב של תנועות. כמו כן, הוא בנה את הפעילות כך שאנשים שקיבלו הדרכה מתאימה יוכלו לעשות פילאטיס בביתם מבלי שיהיו תלויים במאמן או מדריך.

מומלץ שלפני התחלת האימון בפילאטיס, כמו לפני כל אימון או פעילות אחרים, תשוחח עם רופא המשפחה, בעיקר אם אתה סובל מבעיה בריאותית.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp