רמזור המזונות

 

 

היעזרו בטבלה שלפניכם כמדריך שישמש אתכם ואת בני משפחותיכם לבחירה חכמה של מזונות ומשקאות.

קבוצת המזון  סע
מזון לאכול כמעט כל הזמן 
 האט
מזון לאכול מידי פעם
 עצור!
מזון לאכול מידי פעם
 ירקות כמעט כל הירקות: טריים, קפואים
משומרים, ללא תוספת רטבים ושומנים.
כל הירקות עם תוספות של
שומנים ורטבים, צ'יפס אפוי  בתנור, אבוקדו.
צ'יפס מטוגן, ירקות מטוגנים בשמן עמוק.
 פירות כל הפירות: טריים, קפואים, משומרים (במיץ טבעי). מיץ פרי (100% פרי), פירות משומרים במיץ ממותק קלות, פירות יבשים. פירות משומרים בסירופ ממותק מאוד.
לחמים ודגנים לחמים מחיטה מלאה, פסטה מחיטה מלאה, אורז מלא, קורנפלקס מחיטה מלאה ללא תוספת סוכר. קמח לבן, אורז לבן, פסטה רגילה, ביסקוויטים, גרנולה, וופלים, פנקייקס קרואסונים, מאפינס, קרקרים המכילים שומן טרנס, קורנפלקס עם תוספת סוכר.
חלב ומוצריו חלב 0-1% שומן, יוגורט 0% שומן או דל שומן, גבינה צהובה דלת שומן, קוטג' וגבינה דלי שומן. חלב 2% שומן, יוגורט עד 3% שומן, גבינה צהובה חצי שמנה, גבינה לבנה וקוטג' 5% שומן. חלב 3% שומן, גבינה צהובה שמנה, גבינה לבנה 9% שומן ומעלה, קוטג' 9% שומן.
בשרים, קטניות, ביצים, פיצוחים בשר בקר שהוסר ממנו השומן, בשר טחון רזה, עוף והודו ללא עור, טונה במים, דגים לא מטוגנים, אפונה, גרגרי חומוס, שעועית לבנה, טופו, חלבון ביצה. המבורגר על האש, בשר עוף והודו עם העור, טונה בשמן, חמאת בוטנים, אגוזים, ביצים ללא תוספת שומן. בשר בקר, בשר בקר טחון, המבורגר מטוגן,  בשר עוף מטוגן (כולל נגטס), נקניקיות, נקניקים, דגים מטוגנים, ביצים עם תוספת שומן.
חטיפים וממתקים גלידת שרבט, ארטיק קרח, גלידה או פרוזן יוגורט דל שומן, חטיף צ'יפס אפוי, פופקורן במיקרוגל דל שומן, בייגלה. עוגות, עוגיות, גלידות, שוקולד, סוכריות, חטיפים, פופקורן במיקרוגל בתוספת חמאה.
שומנים ורטבים חומץ, קטשופ, חרדל, רטבים לסלט  ללא שומן, מיונז ללא שומן, שמן זית, שמן, רטבים המכילים שמן, מרגרינה רכה, רטבים לסלט דלי שומן, מיונז דל קלוריות, שמנת 9% שומן. חמאה, מרגרינה קשה, רוטב רגיל לסלט, מיונז, שמנת,
משקאות מים, חלב עד 1% שומן, אייס טי ללא תוספת סוכר חלב 2% שומן, מיץ פירות (100% פרי), חלב 3% ומעלה, משקאות מוגזים, אייס טי ממותק, מיצי פירות שמכילים פחות מ-100% פרי.