פעילות גופנית בחום יולי-אוגוסט

פעילות גופנית בחום יולי-אוגוסט

exercise_heat

 

 

 

ריצה, הליכה מהירה, משחק כדורסל, ולמעשה כל פעילות גופנית שאתם עושים במזג אוויר חם  -דורשת תשומת לב מיוחדת.

איך החום משפיע על גופכם?
פעילות גופנית במזג אוויר חם מכניסה את הגוף ללחץ נוסף, מעבר לפעילות עצמה. הפעילות הגופנית והחום מעלים את טמפרטורת הגוף. הגוף מנסה לקרר את עצמו באמצעות הזרמת יותר דם לעור. התוצאה היא שנשארת כמות קטנה יותר של דם בשרירים, שגורמת להגברת קצב הלב. על הגוף מוטל לחץ נוסף אם החום מלווה בלחות מפני שאז הזיעה לא מתאדה במהירות מה שגורם לעלייה נוספת בחום הגוף.

פגיעות חום
– עוויתות חום. עוויתות חום הן התכווצויות שרירים כואבות שנגרמות בעיקר בשרירי השוק והבטן. טמפרטורת הגוף במצב זה יכולה להיות נורמלית.

– תשישות כתוצאה מחום. במצב זה חום הגוף עלול להגיע ל-40 מעלות צלסיוס. תופעות הלוואי עלולות לכלול בחילות, הקאות, כאבי ראש, עילפון, חולשה וקור. אם הבעיה לא מטופלת – עלולים לקבל מכת חום.

– מכת חום. מכת חום היא מקרה חירום המהווה סכנת חיים. במצב זה טמפרטורת הגוף היא מעל 40 מעלות צלסיוס. העור חם מאוד ויתכן שההזעה תיפסק כתוצאה מניסיונות של הגוף לקרר את עצמו. תופעות לוואי כוללות אי-שקט ובלבול הדורשים התערבות רפואית מהירה כדי למנוע נזק מוחי ואפילו מוות.


שימו לב לסימני אזהרה הכוללים:

– התכווצות שרירים
– בחילות או הקאות
– חולשה
– כאבי ראש
– סחרחורת
– בלבול

כיצד להימנע מפגיעות חום?
– שימו לב לטמפרטורה. שימו לב לתחזית מזג האוויר ובעיקר להתראות על שרב צפוי. תכננו את משך ועוצמת הפעילות בחוץ בהתאם.
– התחיל ובהדרגה. אם אתם רגילים לפעילות במקום סגור, או במזג אוויר קר יותר, התחילו את הפעילות בהדרגה – במשך שבוע עד שבועיים הגבירו בהדרגה את עוצמת ומשך הפעילות.
– דעו את דרגת הכושר הגופני שלכם. אם אינכם רגילים לפעילות גופנית היו זהירים במיוחד במזג אוויר חם. רוב הסיכויים שגופכם יגלה סבילות נמוכה יותר לחום. הפחיתו את עוצמת הפעילות ועשו הפסקות בתדירות גבוהה יותר.
– שתו הרבה מים. התייבשות היא הגורם העיקרי לפגיעות חום. עזרו לגוף להזיע ולהתקרר ע"י שתייה מרובה של מים. אם בכוונתכם להיות פעילים למעלה משעה, מומלץ להיעזר גם במשקה ספורט. משקאות הספורט יכולים למלא את החסרים במלח, כלור ואשלגן שעלולים להיווצר כתוצאה מהזעת-יתר.
– התלבשו בהתאם. לבוש קל ואוורירי יסייע להתאיידות הזיעה ולשמירה על טמפרטורת גוף נמוכה יותר. הימנעו מלבוש בצבע שחור שהוא צבע שסופג חום. אם הפעילות מאפשרת – חבשו כובע בצבע בהיר בעל שוליים רחבים.
– הימנעו מפעילות בשעות הצהריים. שעות הבוקר והערב הן השעות המומלצות לפעילות במזג אוויר חם. אם בכל זאת החלטתם לצאת לפעילות בשעות הצהריים, בחרו במקומות מוצלים, או עשו את הפעילות בבריכה.
– מרחו קרם הגנה. כוויות שמש עלולות לפגוע ביכולת של הגוף לצנן את עצמו.
– תכננו פעילות חלופית. אם יש לכם ספקות לגבי הפעילות במזג אוויר חם, או בלחות גבוהה, תכננו פעילות חלופית כמו פעילות בחדר כושר, הליכה בקניון או עלייה במדרגות בבניין ממוזג.
– הבינו את הסיכונים הרפואיים שלכם. קיימים מצבים רפואיים, או תרופות, שעלולים להגביר את הסיכון לפגיעות חום. אם אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהי כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל לפני שתתחילו בפעילות.

ניתן למנוע פגיעות חום.
אין צורך להשבית את הפעילות הגופנית במזג אוויר חם – בתנאי שתנקטו באמצעי הזהירות המומלצים.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp