איזה מין אכלן אני?

 

איזה מן אכלן אני – מתכנן, חוטף או מדלג?
(מוגש בלשון זכר אבל בהחלט מתאים גם ללשון נקבה)

1. כשאתה קם בבוקר אתה:
א. כבר יודע מה תאכל לארוחת בוקר. אפילו החבאתי את הקורנפלקס האהוב עליך כדי שאחותך לא תמצא אותו…
ב. ישן עד הדקה האחרונה, חוטף איזה חטיף מתוק ורץ לכיוון בית הספר.
ג. נהנה לישון ולוותר לגמרי על הארוחה. נותנים לארוחת הבוקר יותר מידי חשיבות.

2. בארוחת עשר אתה:
א. ברוב הימים מביא כריך מהבית .
ב. קונה במזנון כל מה שנראה לי טעים באותו רגע.
ג. לא אוכל כלום. עדיף לי לבלות את הזמן עם חברים.

3. לפני שיעור התעמלות אתה:
א. אוכל בננה ולחם מחיטה מלאה ששמת בתיק עוד בבוקר.
ב. לוקח איזה חטיף שמשהו השאיר על השולחן בבוקר.
ג. אין לי זמן לאכול כלום – חייב לרוץ!

4. כשאני חוזר מבית הספר אני:
א. מחמם את הארוחה שאימא הכינה ואוכל.
ב. אוכל את הדבר הראשון שאני רואה – פירות, ממתקים או עוגיות.
ג. אני מורעב! לא אכלתי כל היום ולכן אני אוכל כל דבר שנראה לי.

5. חבר או חברים באים לישון אצלך. אתה:
א. עוזר לאימא להכין ארוחת ערב לכולם.
ב. מחכה עד שההורים יירדמו כך שאתה והחברים תוכלו להסתער על המטבח…
ג. מניח שחבריך אכלו לפני כן ולכן אתה לא מטריח את עצמך בהגשת אוכל.

תשובות

א – המתכנן
אם רוב התשובות שלך היו א' אתה הטיפוס המתכנן. כיוון שאתה מתכנן מה תאכל בארוחה הבאה (או יום למחרת). אתה רק צריך לוודא שתוכניות האוכל שלך יכללו את כל קבוצות המזון.
ב – החוטף
אם רוב התשובות שלך היו ב' אתה הטיפוס החוטף. חשוב שתדאג (אולי יחד עם ההורים) שהמזונות אותם "תחטוף" יהיו מזונות בריאים. אם ביתך מלא בחטיפים כמו פירות, ירקות חתוכים, יוגורט, לחם מחיטה מלאה – יהיה לך קל יותר לחטוף אוכל מזין ובריא. מומלץ גם לשים בתיק חטיפים בריאים למקרה שאתה ממהר לשיעור או לפעילות ספורטיבית.
ג –  המדלג
אם רוב התשובות שלך הן ג' אתה הטיפוס המדלג. לטיפוס המדלג קשה מאוד לאכול תזונה מאוזנת שתכלול את כל קבוצות המזון. אם דילגת על ארוחה על מדלג על ההזדמנות לאכול מזון בריא. מצד שני, אתה עלול להגיע לארוחה רעב מאוד ולאכול כמויות מוגזמות של אוכל. מומלץ שתשים לעצמך מטרה לכלול ארוחות וחטיפים מסודרים בסדר היום שלך.