מקדונלדס נתבעת על שימוש בצעצועים בשיווק מזון מהיר לילדים

מרכז המדע לשירות הציבור בארה"ב (CSPI) תובע את חברת מקדונלדס על שימוש בצעצועים לקידום מכירות מזון מהיר לילדים. לדברי יו"ר האיגוד, מקדונלדס מתנהגת כמו "זר המציע סוכריות לילדים במגרש המשחקים". עוד טוען היו"ר כי בעשותה זאת מקדונלדס עושה ניצול לרעה של חוסר היכולת השיפוטית של הילדים ופוגעת בסמכות ההורית. עוד נטען בתביעה, כי קיימת חוסר התאמה משוועת בין מה שנטען בפרסומות לבין מה שהילדים מקבלים בפועל. לדוגמא, מקדונלדס כיום מקדמת את הפרסום לארוחות ילדים באמצעות צעצועים מתוך הסרט החדש שרק. בפרסומות מפורטים פלחי תפוחים וחלב דל שומן. בפועל המנה שמקבלים הילדים מכילה ב-93% מהמקרים צ'יפס ומשקאות תוססים ממותקים. התביעה טוענת כי הצעצועים מסייעים להפיכת אכילת בורגרים, משקאות תוססים וצ'יפסים להרגל וכי הדבר עלול להוביל להגברת הסיכון של הילדים לסבול מהשמנה, סוכרת ובעיות בריאותיות נוספות במהלך חייהם.