איך לשרוף יותר שומן בפעילות?

חוקרים מהמרכז לתזונה רפואית באוניברסיטת מינכן בגרמניה מצאו כי כאשר אוכלים מזונות עשירים בפחמימות לפני פעילות גופנית גורמים לירידה משמעותית בקצב שריפת השומנים. בבדיקות שנעשו על נחקרים שמנים שרכבו 30 דקות על אופני כושר, נבדקה רמת האינסולין ותוצרי פירוק שומן בשלושה מצבים: צום, 30 דקות אחרי ארוחת פחמימות או ארוחת חלבונים ושעתיים לאחר ארוחת פחמימות.
נמצא שארוחת פחמימות מיד לפני הפעילות הגופנית דיכאה את קצב פירוק השומן ושריפתו. מאידך ארוחת פחמימות שעתיים לפני הפעילות או ארוחה חלבונית מיד לפני הפעילות הגופנית הגבירו באופן מובהק את קצב שריפת השומן.
כשאתם בתהליך הרזיה ומקפידים על פעילות גופנית, כדי להגיע למקסימום פירוק שומן ושריפתו יש לאכול פחמימות שעתיים לפני הפעילות הגופנית. אם אתם רעבים סמוך לפעילות הגופנית, אכלו מזונות חלבוניים. מיד בתום הפעילות אכלו ארוחה חלבונית.