מה שחשוב הוא כמה קלוריות ולא מקור הקלוריות

מה שחשוב הוא כמה קלוריות ולא מקור הקלוריותבשנים האחרונות התפרסמו דיאטות רבות הדוגלות באכילת חלבונים, בקיצוץ בפחמימות או בשומנים, או התמקדות בשילובים שונים בין אבות המזון. מחקר שפורסם לאחרונה קובע כי באנשים המעוניינים לרדת במשקל אין כל הבדל בין אלו הדבקים בדיאטה המחולקת לחלקים מוגדרים של פחמימות, שומנים וחלבונים לבין אלו המקצצים במספר הקלוריות.
במחקר השתתפו אנשים במשקל עודף שחולקו לקבוצות. כל קבוצה קיבלה דיאטה שונה (סה"כ 4 דיאטות). בכל אחד מסוגי הדיאטות קוצצו 750 קלוריות מהתפריט היומי. בתום שישה חודשים ולאחר שנתיים נבדקו המשתתפים במדדים הבאים: משקל, רקמת שומן ורקמת שריר. לא נמצאו כל הבדלים בין הקבוצות בירידה במשקל ובירידה ברקמת השומן.