תיהנו מהאוכל – אבל אכלו פחות…

 

 

 

 

ניתן ליהנות מהאוכל ובמקביל לעשות שינויים קטנים בכמות המזון שעל הצלחת. ארוחות בריאות מתחילות בכמות גדולה יותר של פירות וירקות ובכמות קטנה יותר של חלבון ודגנים. אין לשכוח כמובן גם את מוצרי החלב – שלבו מוצרי חלב דלי שומן, או ללא שומן, בתפריט היומי.
לפניכם 10 טיפים לארוחה בריאה בלי הרבה ייסורי מצפון:

1. הכירו את מזונותיכם
השתדלו במידת האפשר להכיר את הערך התזונתי והקלורי של המזון על הצלחת (אפשר להיעזר באתרים שונים ברשת ובתוויות המזון).

2. קחו  את הזמן
אכלו באופן מודע; אכלו לאט, התענגו על הטעם והמרקם של המזון ושימו לב להרגשתכם בעת האכילה. היו ערים לאיתותים של רעב ושובע  – כך תוכלו להפסיק את האכילה בזמן המתאים.

3. השתמשו בצלחת קטנה יותר
שימוש בצלחת קטנה יקל עליכם בשליטה על כמות המזון שאתם אוכלים. בדרך זו תוכלו "לגמור מהצלחת" מבלי שתרגישו מלאים מידי.

4. אם אתם אוכלים מחוץ לבית בחרו במנות בריאות
בחנו והשוו את המזון שאתם אוכלים מחוץ לבית. קל יותר לשלוט על מרכיבי המזון כשאתם מכינים אותו בבית.

5. בחרו בקינוח בריא כדי לספק את התאווה למתוק
קינוח פירות הוא קינוח בריא. ניתן לבחור בקוקטיל פירות או סורבה על בסיס פרי. תפוח עץ אפוי עם נגיעות של קינמון יכול להיות אלטרנטיבה לקינוח מתוק וחם.

6. בחרו לאכול מזונות מסוימים לעיתים יותר קרובות
בחרו לאכול יותר פירות, ירקות, ומוצרי חלב דלי שומן. קצצו בתכיפות האכילה של מזונות עשירים בשומנים מוקשים, סוכר ומלח.

7. היעזרו בפירמידת המזון
היעזרו בהמלצות המפורטות בפירמידת המזון והתאימו אותן לטעמכם האישי. השוו את המזונות שאתם צורכים בפועל למזונות המומלצים.

8. שתו בחכמה
שתו מים או משקה אחר ללא קלוריות, מיץ עשוי 100% פרי או חלב דל שומן. משקאות מוגזים ומשקאות ממותקים אחרים מכילים הרבה סוכרים והם עתירי קלוריות.

9. השוו בין המזונות השונים
היעזרו במידע הרב ברשת, בתוויות המזון ובמקורות נוספים על מנת להשוות בין המזונות השונים.

10. פנקו את עצמכם – אבל לא מידי יום…
פינוק הוא נפלא – אבל רק מידי פעם. אל תהפכו אותו לפינוק יומי. הגבילו את הפינוק המתוק לאירועים מיוחדים.