תחליפים למתכונים בריאים

 

 

ייתכן שהמאכל האהוב עליכם עמוס בשומן, מלח וסוכר אולם אין זה אומר שעליכם לוותר עליהם.

לפניכם כמה רעיונות לתחליפים בריאים יותר שלא יפגעו בטעם המזונות האהובים עליכם:

 תבלו את המזון בתבלינים ועשבי תיבול במקום במלח.
 במקום לטגן בשמן או חמאה, טגנו את המזונות במעט יין, מיץ פרי מדולל, או מרק עוף דל במלח.
 לאדות דגים או עוף ללא העור במים או במרק עוף דל במלח, במקום לטגן אותם.
• להשתמש בחלקים רזים יותר של בשר בקר ועוף. להסיר את השומנים הנראים.
 להחליף את הגבינות עתירות השומן בגבינות רזות יותר.
• להשתמש בחלב דל שומן, או 0% שומן, במקום בחלב עם אחוזי שומן גבוהים יותר.
 מידי פעם להחליף את מקור החלבונים בארוחה; לדוגמה, לאכול קטניות ושעועית במקום בשר.
• לתיבול הסלטים להשתמש בשמן זית או בשמן קנולה.