רגישים ללקטוז?

 

 

 

 

 

אם אתם, או ילדכם, סובלים מרגישות ללקטוז (אי סבילות ללקטוז), ייתכן שאינכם צריכים לוותר לחלוטין על שתיית חלב ואכילת מוצרי חלב.

המלצות לרגישים ללקטוז המתקשים לוותר על חלב ומוצריו:

• השתדלו לצרוך כמויות קטנות של מזון המכיל לקטוז. במידה שעברתם את האכילה בשלום – העלו בהדרגה את הכמות.
• המעיט בצריכת חלב ומוצרי חלב ללא שומן או דלי שומן – השומן מאט את תהליך העיכול (עם זאת לא להגזים במוצרי חלב עתירי שומן שעלולים לפגוע בבריאות!)
• נסו לאכול יוגורט ביו המכילים חיידקים מועילים המסייעים לעיכול הלקטוז.

אם אתם נמנעים לחלוטין מצריכת חלב ומוצרי חלב –  אכלו מזונות עשירים בסידן, כולל ירקות בעלי עלים ירוקים כהים, ולחמים ודגני בוקר מועשרים בסידן.