ישיבה עלולה לפגוע בבריאות – אפילו לאנשים פעילים

 

 

מחקר חדש מצא שישיבה ממושכת פוגעת בבריאות ומגבירה את הסיכון לחלות בסוכרת, מחלות לב ואף למוות – אפילו אם אתה מקיים שגרה של פעילות גופנית.
המחקר פורסם ב-14 באוקטובר 2012, בירחון לחקר הסוכרת Diabetologia.  חוקרים באנגליה סרקו 18 מחקרים בהם השתתפו 794,000 בני אדם. במחקר נמצא כי אנשים שיושבים ישיבה ממושכת במהלך היום היו בסיכון מוגבר פי שניים לחלות בסוכרת, מחלות לב ומוות בהשוואה לאחרים, שלא ישבו ישיבה ממושכת.
הסיכון המוגבר לא היה מושפע מפעילות גופנית, אפילו לא מפעילות עצימה. הקשר החזק ביותר נמצא בין ישיבה ממושכת לסיכון להתפתחות סוכרת. מנהל המחקר טוען כי אנשים בעלי גורמי סיכון להתפתחות סוכרת (כגון השמנה ונטייה משפחתית) יכולים להפחית את הסיכון העתידי שלהם ע"י הימנעות מישיבה ממושכת.

מבצעי המחקר טוענים כי אדם בוגר מבלה כ-70%-50% מזמנו בישיבה ולכן ההשלכות של מחקר זה הן משמעותיות.
ישנן דרכים רבות בהם ניתן להפחית את משך זמן הישיבה שלנו; לעשות הפסקות בישיבה מול המחשב בבית או בעבודה, חלק מהזמן המוקדש לישיבות בעבודה יתבצע בעמידה, לנצל את הפסקת הצהריים להליכה, לצאת להליכה על חשבון צפייה בטלוויזיה ועוד.