5 דברים שצרכנים צריכים לדעת על תוספי מזון

5 דברים שצרכנים צריכים לדעת על תוספי מזון

 

 

 

רבים נוטלים תוספי מזון במטרה להיות בריאים ולהרגיש טוב יותר. תוספי מזון יכולים להופיע בצורת כמוסות, אבקות או נוזלים. בעוד שמחקרים רבים תומכים בנטילת תוספי מזון למילוי ולמניעת חסרים תזונתיים, מחקרים מעטים בלבד הצביעו על יתרונות השימוש בתוספי מזון למניעה ולטיפול במחלות. כך שבשורה התחתונה – אנו חסרים הרבה מידע.
אם אתם נוטלים תוספי מזון או שוקלים ליטול חשוב לקחת בחשבון את 5 הנקודות הבאות:

1. קחו אחריות על בריאותכם – היו צרכנים מעודכנים. הקריטריונים לשיווק תוספי מזון שונים לגמרי מאלו הנהוגים לגבי תרופות. לדוגמה, המשווקים את תוספי המזון לא מחוייבים בדיווח למשרד הבריאות שאכן התוספים בטוחים ומועילים. נסו לחפש מידע על יעילותם ובטיחותם של התוספים שאתם נוטלים.

2. "טבעי" הוא לא בהכרח "בטוח". לדוגמה, הקומפרי והקווה הם צמחי מרפא שעלולים לגרום לפגיעה חמורה בכבד. גם הכיתוב "אושר לשימוש…" שמופיע על גבי התווית אינו מעיד על איכות המוצר.

3. אינטראקציות אפשריות. תוספי מזון אחדים עלולים להתקשר לתרופות. לדוגמה, ההיפריקום (St. John's  wort) מתקשר לתרופות רבות ועלול להפחית את השפעתן, תרופות אלו כוללות תרופות אנטי-דיכאוניות, גלולות למניעת היריון, תרופות לטיפול באיידס ועוד.

4. היו מודעים לסכנת הזיהום. באחדים מתוספי המזון נמצאו תרופות או מרכיבים מסוכנים אחרים. אלו נמצאו בעיקר בתוספים המשווקים לירידה במשקל, אין-אונות ביצועי ספורט או עיצוב הגוף.

5. היוועצו ברופא המטפל. במידה שאתם נוטלים תוספי מזון או צמחי מרפא יידעו את הרופא המטפל. בדרך זו הרופא יקבל מידע מלא יותר על המצב הבריאותי ויבטיח טיפול בטוח ומתואם.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp