ויטמין C והתקררות

 

 

 

 

למרות האמונה המקובלת כי מינונים גבוהים של ויטמין C יכולים לסייע בריפוי התקררות – העדות המדעית לכך אינה חד-משמעית.

מינונים גבוהים של ויטמין C עשויים לסייע בהפחתת משך ההתקררות, אולם נראה שאינם מגנים מפניה, אפילו לאחר חשיפה לווירוס המחולל.

ויטמין C  עשוי לעזור במקרה של התקררות רק במקרים שמלכתחילה היו לך רמות נמוכות של הוויטמין בדמך. לדוגמה, ויטמין C  עשוי לעזור לך אם אתה חי במקומות בהם הטמפרטורה נמוכה מאוד, או שאתה עוסק בפעילות גופנית עצימה (כמו ריצת מרתון).

הסיכוי להירפא מנטילת ויטמין C  הוא מאוד אינדיבידואלי – ישנם אנשים שמצבם משתפר, ואצל אחרים לא יחול כל שינוי.

נטילת ויטמין C אסורה לאנשים הסובלים ממחלת כליה. מרבית המומחים ממליצים על תזונה מאוזנת כדרך היעילה ביותר לאספקת הוויטמינים והמינרלים הנחוצים. לנטילה של ויטמין C במינון העולה על 500 מ"ג ליום בפעם אחת, אין כל יתרון  – עודפים אלו אינם נספגים בגוף ומופרשים בשתן.