שעות השינה של מתבגרים וסוכרת – האם יש קשר?

 

 

 

 

מחקר חדש מצא כי מתבגרים שישנים יותר נמצאים בסיכון מופחת לפתח סוכרת. המחקר פורסם במהדורה האחרונה של הירחון , Sleep בנובמבר 2012.

החוקרים עקבו במשך שבוע אחר שעות השינה והתנגודת לאינסולין בקרב 245 תלמידי תיכון בריאים. בממוצע ישנו הסטודנטים 6.4 שעות בלילה, אולם ישנו משמעותית פחות בימי הלימודים בהשוואה לסופי השבוע.

שעות שינה מועטות נקשרו לרמות גבוהות יותר של תנגודת לאינסולין (שנקבעו בבדיקת דם), גם שנלקחו גורמים אחרים בחשבון (גזע, מין, השמנה).

 לדברי קרן מטיוס מחברת המחקר, רמות גבוהות של תנגודת לאינסולין עלולה להוביל להתפתחות סוכרת. במחקר נמצא כי תוספת של שעת שינה אחת, למתבגרים שישנים בממוצע 6 שעות בלילה, עשויה לשפר את התנגודת לאינסולין ב-9%. מחקר זו הוא הראשון מסוגו שמצא קשר בין מתבגרים הישנים מעט שעות לבין רמות נמוכות של תנגודת לאינסולין, מבלי שזה קשור לגורם ההשמנה.

 החוקרים מסיקים כי על תכניות המיועדות לשיפור בריאות מתבגרים לכלול מאמצים להגדיל את שעות השינה שלהם. האקדמיה האמריקאית לרפואת שינה ממליצה על למעלה מ- 9 שעות שינה בלילה למתבגרים.