פעילות אירובית – היעילה ביותר לירידה במשקל

 

 פעילות אירובית - היעילה ביותר לירידה במשקל

 

פעילות אירובית היא צורת הפעילות היעילה ביותר לשרפת שומנים, כך על פי מחקר שהופיע ב-15 בדצמבר 2012, ב- Journal of Applied Physiology.

פעילות אירובית – הכוללת הליכה, ריצה ושחייה – הוכחה כבר בעבר כדרך יעילה לירידה במשקל. עם זאת, הועלתה הסברה שאימוני התנגדות – הכוללים הרמת משקולות – תורמת לבנייה ולשמירה על מסת השריר ומעלה את קצב חילוף החומרים במנוחה (מספר הקלוריות שהגוף שורף בזמן מנוחה).

במחקר השתתפו 234 איש שסבלו מעודף משקל או מהשמנת-יתר. המשתתפים חולקו באופן אקראי לשלוש קבוצות פעילות: אירובית, אימוני התנגדות (הרמת משקולות) ושילוב של פעילות אירובית ואימוני התנגדות. את המחקר סיימו 119 איש.

האנשים שהשתייכו לקבוצה האירובית, ולקבוצה האירובית בשילוב אימוני התנגדות, ירדו יותר במשקל בהשוואה לאלו שהשתתפו באימוני התנגדות בלבד. המשתתפים באימוני ההתנגדות אף עלו במשקל כתוצאה מעלייה במסת השריר.

פעילות אירובית התגלתה גם כ"חסכנית" יותר בהשוואה לאימוני התנגדות; הקבוצה האירובית הייתה פעילה 133 שעות בשבוע וירדה במשקל. הקבוצה של אימוני ההתנגדות הייתה פעילות 180 שעות בשבוע ולא ירדה במשקל.

מחבר המחקר ד"ר וויליס טוען, כי הגיע הזמן להעריך מחדש את האמונה המקובלת כי אימוני התנגדות בלבד מגבירים את קצב חילוף החומרים ומשפיעים על מסת השומן בגוף.

מסקנת החוקרים הייתה כי הבחירה בפעילות אירובית היא היעילה ביותר לצעירים, מבוגרים בריאים, ואלו השואפים לרדת במשקל.