דגנים – מומלץ לגוון

האקדמיה לתזונה ודיאטה בארצות הברית ממליצה לא לדבוק רק בסוגי הדגנים הפופולריים, אלא לנסות גם את הסוגים הפחות נפוצים:

  • קינואה – עשירה בחלבון, מגנזיום וברזל. יכולה לשמש במקום אורז או כתוספת למרקים, סלטים ומאכלי קדרה.
  • כוסמת –  קלה להכנה ודומה לאורז.
  • דוחן – הבישול של דוחן הוא קצר יחסית. ניתן לשלב דוחן בקמח להכנת לחמים, פילאף ותבשילי קדרה.
  • בורגול –  רך וקל ללעיסה. ניתן להוסיף אותו לסלט טבולה ולמאכלים דומים. הבורגול הוא תוספת בריאה לבצק לאפיית לחם.
  • כוסמין – לכוסמין טעם של אגוזים, הוא קל לעיכול ועשיר בחלבון. ניתן להשתמש בו במקום קמח חיטה.