שפעת – מזונות לחיזוק המערכת החיסונית

עונת השפעת בעיצומה ועל מנת להתגונן מפניה ומומלץ להתחסן ולשטוף ידיים. עם זאת, חשוב גם לשלב אמצעי הגנה חשוב נוסף: מזון בריא.

מזונות שמחזקים את המערכת החיסונית יכולים להפחית את הסיכון להידבק בשפעת ובמחלות אחרות –  גם מחסור תזונתי קטן יכול להשפיע על בריאותנו.

מערכת חיסונית חזקה אמנם לא מבטיחה שהגוף יוכל להילחם בשפעת, אולם היא מערכת הגנה חשובה.

מזונות המחזקים את המערכת החיסונית כוללים:

  • חלבונים. חלבון הוא מרכיב חיוני במערכת ההגנה של הגוף. מקורות לחלבון כוללים דגים, בשר בקר רזה, עוף, ביצים, קטניות, מאכלי סויה ופיצוחים ללא תוספת מלח.
  • ויטמין A. שומר על בריאות הרקמות בעור, בקיבה, בריאות ובמערכת העיכול, ובדרך זה מסייע במניעת דלקות. מזונות הכוללים ויטמין A: בטטות, גזר, תרד ופלפל אדום.
  • ויטמין C. מעודד ייצור נוגדנים המחזקים את המערכת החיסונית. מזונות עשירים בוויטמין C כוללים תפוזים, קלמנטינות, אשכוליות ותותים.
  • ויטמין E. ויטמין E הוא נוגד חמצון שעשוי לחזק את המערכת החיסונית. אפשר להעשיר את הדיאטה היומית בוויטמין E בהכללת המזונות הבאים: גרעיני חמנייה, שקדים, שמן חמניות, אגוזים, חמאת בוטנים או תרד.
  • אבץ. קיימים מספר מחקרים שמראים כי גם אבץ יכול לשפר את תפקוד המערכת החיסונית. מזונות עשירים באבץ כוללים בשר בקר רזה, נבט חיטה, סיבים תזונתיים, שקדים, חלב וטופו.