פעילות יומיות מועילה כמו זו בחדר כושר

gym

 

 

מחקר שפורסם לאחרונה מצא כי פעילות גופנית יומית בפרקי זמן קצרים – כמו טיפוס במדרגות, עבודה בגינה, הליכה במקום נסיעה וכד' –  עשויה להועיל באותה מידה כמו פעילות שנעשית בחדר כושר. המחקר פורסם במהדורת ינואר-פברואר 2013 של ה- American Journal of Health Promotion.

תוצאות המחקר הראו כי לאורח חיים פעיל יתרונות בריאותיים המשתווים לפעילות גופנית מובנית. יתרונות אלו כוללים מניעת יתר-לחץ-דם, רמות גבוהות של כולסטרול וגורמי סיכון נוספים הידועים בשם תסמונת מטבולית ומגבירים את הסיכון לסוכרת מסוג 2, ומחלות לב וכלי דם.

מחבר המחקר, פרופ' פול לופרינזי טוען כי תוצאות אלו תומכות בחיפוש הזדמנויות שונות לפעילות בחיי היום יום. זוהי דרך טבעית יותר לבצע פעילות והיא מאתגרת את האמירה הפופולרית "אין לי זמן ל-30 דקות פעילות ביום – אז מוטב שלא אהיה פעיל כלל".