אכילת סוכר גורמת לסוכרת?

אכילת סוכר גורמת לסוכרת?

 sugar

 

 

האם אכילה מופרזת של סוכר עלולה לגרום לסוכרת? משך שנים טענו מדענים שהנחה זו איננה נכונה לגמרי. הטענה הייתה שאכילה מופרזת של כל מזון, בעיקר סוכר, עלול לגרום לעלייה במשקל, ועודף משקל מגביר את הסיכון לסוכרת מסוג 2.

אולם תוצאות מחקר גדול שהתפרסמו לאחרונה הראו כי לאכילת סוכר קשר ישיר ובלתי תלוי להתפתחות סוכרת. חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד בארה"ב בחנו ב-10 השנים האחרונות את הקשר בין צריכת סוכר לבין סוכרת ב-175 מדינות. התוצאות הראו כי הימצאות כמות גדולה יותר של סוכר באספקת המזון הייתה קשורה לשיעור גבוה יותר של סוכרת, בלי כל קשר למשקל עודף.

המחקר התפרסם ב-27 בפברואר 2013 בירחון PLOS ONE. מחבר המחקר, ד"ר סנג'יי בזו, טוען שזהו המחקר הגדול הראשון מסוגו שמראה כי מבחינת הסיכון לסוכרת – לא כל הקלוריות שוות. מלבד עודף משקל ומספר הקלוריות שצורכים קיימים גורמי סיכון נוספים להתפתחות סוכרת מסוג 2, ואחד הבולטים שבהם הוא צריכה מופרזת של סוכר.

במחקר נמצא כי על כל צריכה של 150 קלוריות ליום שמקורן בסוכר, עלה שיעור הסוכרת באחוז אחד. אולם מלבד הקשר בין נגישות למזונות עשירים בסוכר וסוכרת, נמצא גם קשר בין משך החשיפה למזונות כאלו לבין הסיכון לסוכרת – זמן ארוך יותר של חשיפה היה קשור למקרים רבים יותר של סוכר בקרב האוכלוסייה.

לטענת ד"ר בזו, זהו מחקר אפידמיולוגי שאינו מוכיח שצריכת סוכר גורמת לסוכרת, אולם הוא תורם למחקרים רבים שנעשו בעבר בבעלי חיים ובמעבדה שמצאו כי צריכת סוכר משפיעה על הכבד והלבלב באופן שונה ממזונות אחרים, או מעודף משקל.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp