בסיום ריצת המרתון

marathon

 

 

לריצת מרתון נדרשים אימונים רבים ועבודות הכנה שונות.  מומחים טוענים שהכנות להתנהגות נכונה בתום ריצת המרתון – חשובה באותה מידה.

המועצה האמריקאית לפעילות גופנית ממליצה להקפיד על הדברים הבאים בתום ריצת המרתון:

  • לצנן את הגוף בהדרגה למשך כ-10 דקות. ללבוש מיד בגדים יבשים וחמים.
  • להניח קרח על השרירים המותשים (מומלץ להימנע ממקלחת חמה למשך יום או יומיים). לעסות בעדינות את השרירים הכואבים.
  • לשתות הרבה נוזלים, כולל מים ומיצים, על מנת להחזיר לגוף את הנתרן והאלקטרוליטים שאבדו במהלך הפעילות.
  • לשתות שייק המבוסס על חלבון או פחמימות במהלך 15 דקות מתום הריצה.
  • לבדוק פגיעות כמו יבלות או פריחות ולטפל בהם.