הקשר בין נשימה להשמנה

הקשר בין נשימה להשמנה

weight_breathing

 

 

תכולת הנשימה מגלה באיזו מידה לאדם יש נטייה לעלות במשקל. זאת על פי מחקר שהתקבל לפרסום במרץ 2013 ב- Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

אנשים שלהם ריכוזים גבוהים בנשימה של הגזים מימן ומתאן סובלים יותר מהשמנה ואחוז השומן בגופם גבוה יותר, בהשוואה לאלו שלהם ריכוזים נורמליים של גזים אלו.

במחקר נבדקה תכולת הנשימה של 792 משתתפים. תוצאות המחקר התפצלו לארבעה דפוסים: משתתפים שתכולת נשימתם הייתה נורמלית,  אופיינה בריכוז גבוה של מתאן, ריכוז גבוה של מימן וריכוז גבוה של הגזים מימן ומתאן. למשתתפים שבנשימתם נמצא ריכוז גבוה של שני הגזים הייתה מסת גוף ואחוזי שומן גבוהים יותר בהשוואה לאחרים.

ההסבר לכך הוא שכאשר הנשיפה כוללת ריכוז גבוה של הגזים מימן ומתאן נוצר במערכת העיכול יצור מיקרוסקופי (M. smithii). מחקרים קודמים הראו כי הוא אחראי ליצירת גז המתאן.

מחבר המחקר מסביר כי באופן נורמלי קיים איזון נכון ביצורים המיקרוסקופיים (מיקרואורגניזמים) החיים במערכת העיכול. איזון זה מסייע לגוף להפוך את המזון לאנרגיה. אולם במצב בו יש ריכוז גבוה של המיקרואורניזם מסוג M. smittii הוא מפר את האיזון של המיקרואורגניזמים במערכת העיכול ומגביר את הנטייה לעלייה במשקל ולהצטברות שומן.

הסברה היא שהמיקרואורניזם מסוג M. Smitii לוכד מימן ממיקרואורגניזמים אחרים במטרה לייצר מתאן שבסוף התהליך נפלט בנשיפה. החוקרים סוברים כי כתוצאה מאינטראקציה זו אותם מיקרואורגניזמים הופכים להיות יעילים יותר במיצוי רכיבים מן המזון – תהליך שמעודד השמנה.

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp