יותר סיבים – פחות סיכון לשבץ מוחי

fiber_stroke

 

 

סיבים תזונתיים הם החלק בצמח שאינו נספג בגוף במהלך העיכול. מחקרים קודמים מצאו שסיבים תזונתיים מסייעים להפחית את הסיכון לשבץ מוחי, כולל יתר לחץ דם ורמות גבוהות של הכולסטרול "הרע" (LDL cholesterol).

במחקר תצפית חדש, שהתפרסם במרץ 2013 בירחון Sroke,  ניתחו החוקרים שמונה מחקרים שבוצעו על שבץ מוחי שהתפרסמו בשנים 1990-2012.

בניתוח המחקרים נמצא כי כל עלייה ב-7 גרם סיבים תזונתיים, הייתה קשורה לירידה ב-7%  של שבץ מוחי שהופיע בפעם הראשונה. מנה אחת של פסטה מחיטה מלאה בתוספת שתי מנות של פירות או ירקות מספקות כ-7 גרם של סיבים תזונתיים.

מחברת המחקר הראשית, דיאן טראפלטון, טוענת כי צריכה גבוהה של סיבים תזונתיים – כמו חיטה מלאה, פירות, ירקות ואגוזים – חשובה לכל אדם ובעיקר לאלה שלהם גורמי סיכון לשבץ כמו עודף משקל, עישון ויתר-לחץ-דם.

המלצת ארגון הלב האמריקאי (AHA) היא על צריכת 25 גרם סיבים תזונתיים ליום. המלצה זו ניתן ליישם באכילה של 6-8  מנות של מוצרים מחיטה מלאה ו-8-10 מנות של פירות וירקות.