אכול דגים וחיה חיים ארוכים?

fish_longevity

 

 

אכילה של דגים עשירים בחומצת שומן מסוג אומגה-3 עשויה להאריך את חייך.
את המחקר ערך צוות מהמחלקה לבריאות הציבור מאוניברסיטת הרווארד  והוא פורסם ב-1 באפריל 2013 בירחון Annals of Internal Medicine.

במחקר השתתפו 2,600 מבוגרים (הגיל הממוצע היה 74 שנים) שעברו בדיקות פיזיקליות, בדיקות מעבדה ומלאו שאלונים על אורח חיים. אף אחד מהמשתתפים לא נטל כמוסות של אומגה 3. החוקרים עקבו אחר המשתתפים במשך 16 שנים, במהלכם נפטרו 1,625 איש, 570 מהם כתוצאה ממחלות לב.

בניתוח התוצאות הסתבר שככל שרמת האומגה-3 בדם הייתה גבוהה יותר, כן פחת הסיכון למוות. אלו מבין המשתתפים שרמת האומגה-3 בדמם הייתה הגבוהה ביותר הקטינו את הסיכון שלהם למוות ב-27%  בהשוואה למשתתפים שרמת האומגה-3 בדמם הייתה הנמוכה ביותר. כמו כן, הסיכון שלהם למות כתוצאה ממחלת לב קטן ב-35% בהשוואה לאחרים.

החוקרים מדגישים כי המחקר לא נעשה על תוספי מזון המכילים אומגה-3, אלא על רמות אומגה-3 בדם המיוחסות לדיאטה. דגים עשירים באומגה-3 כוללים סלמון, מקרל, הרינג, פורל ועוד. המחקר אינו מוכיח כי אומגה-3 היא הסיבה להשפעה המיטיבה – אך מראה על קשר הדוק בין השניים.

ארגון הלב האמריקאי (AHA) ממליץ על אכילה של שתי מנות, כל אחת במשקל של כ-100 גרם, דגים עשירים באומגה-3 בשבוע.