תזונה לחיזוק המערכת החיסונית

immune-foods

 

 

בעיצומה של עונת השפעת, ועל מנת להתגונן מפניה, מומלץ כמובן להתחסן ולהקפיד לשטוף ידיים. עם זאת, חשוב גם לשלב אמצעי הגנה חשוב נוסף – מזון בריא.

מזונות שמחזקים את המערכת החיסונית עשויים להפחית את הסיכון להידבק בשפעת ובמחלות אחרות –  גם מחסור תזונתי קטן יכול להשפיע על בריאותנו.

מערכת חיסונית חזקה אמנם לא מבטיחה שהגוף יוכל להילחם בשפעת, אולם היא מערכת הגנה חשובה.

מזונות המחזקים את המערכת החיסונית כוללים:

חלבונים. חלבון הוא מרכיב חיוני במערכת ההגנה של הגוף. מקורות לחלבון כוללים דגים, בשר בקר רזה, עוף, ביצים, קטניות, מאכלי סויה ופיצוחים ללא תוספת מלח.

ויטמין A. שומר על בריאות הרקמות בעור, בקיבה, בריאות ובמערכת העיכול, ובדרך זה מסייע במניעת דלקות. מזונות הכוללים ויטמין A: בטטות, גזר, תרד ופלפל אדום.

ויטמין C. מעודד ייצור נוגדנים המחזקים את המערכת החיסונית. מזונות עשירים בוויטמין C כוללים תפוזים, קלמנטינות, אשכוליות ותותים.

ויטמין E. ויטמין E הוא נוגד חמצון (אנטי-אוקסידנט) המסייע בחיזוק המערכת החיסונית. ניתן להעשיר את הדיאטה היומית בוויטמין E בהכללת המזונות הבאים: גרעיני חמנייה, שקדים, שמן חמניות, אגוזים, חמאת בוטנים או תרד.

אבץ. קיימים מספר מחקרים שמראים כי גם אבץ יכול לשפר את תפקוד המערכת החיסונית. מזונות עשירים באבץ כוללים בשר בקר רזה, נבט חיטה, סיבים תזונתיים, שקדים, חלב וטופו.