אגוזים טובים לבריאות ו…לדיאטה

healthy_nuts

 

 

ניתן להוסיף כמה אגוזים לדיאטה היומית מבלי לעלות במשקל. כך על פי תוצאות סריקת מחקרים שפורסמה ב-17 באפריל 2013 במהדורה המקוונת של ה-American Journal of Clinical Nutrition.

החוקרים אספו מידע מ-31 מחקרים שבוצעו ברחבי העולם. משתתפי המחקר נבחרו באופן אקראי, חלקם אכלו דיאטה נורמלית וחלקם הוסיפו לדיאטה אגוזים. המעקב אחר המשתתפים ארך בין שבועיים ל-5 שנים. בתום תקופת המעקב נמצא כי בהשוואה למשתתפים שלא הוסיפו אגוזים לדיאטה, אלו שהוסיפו אותם ירדו ב-600 גרם יותר והיקף המותניים שלהם היה צר יותר ב-1 ס"מ.

החוקרים טוענים כי במרבית המחקרים הקודמים בהם הועשרה הדיאטה היומית באגוזים, לא נצפתה עלייה במשקל, בניגוד לדעה הרווחת שאגוזים מכילים כמות מכובדת של שומן ולכן מחבלים בתהליך הירידה במשקל. במספר מחקרים אף נמצא קשר בין תוספת אגוזים לדיאטה היומית לבין סיכון מופחת יותר למוות, סוכרת ויתר לחץ דם. אכילת אגוזים מכילים גם סיבים תזונתיים, חלבון וחומצות שומן בלתי-רוויות התורמים גם לדיכוי התיאבון.

לדברי ד"ר אדם גילדן, חוקר מאוניברסיטת קולורדו, אין שום תועלת בהוספת אגוזים לדיאטה עשירה בסוכרים ושומן רווי.  על מנת לרדת במשקל על הדיאטה להיות מאוזנת ומוגבלת בקלוריות. "בדרך כלל אני מייעץ למטופל להחליף את אחד החטיפים באגוזים בכמות שווה לזו הנכנסת לכף יד קטנה".

Dry fruits in the hand isolated on white