תזונה מומלצת לבריאות העין

eyes_nutrition

 

 

תזונה נכונה עשויה לשפר את בריאות העין ולמנוע מחלות עיניים בעתיד.

לקידום בריאות העין ממליצה האקדמיה האמריקאית לתזונה ודיאטה על אכילת המזונות הבאים:

  • כרוב עלים (באנגלית: kale). מגן מפני נזקי השמש, קטרקט וניוון הרשתית.
  • בטטות. הבטטה עשירה בבטא קרוטן ועשויה להפחית את הסיכון לניוון הרשתית.
  • תותים. עשירים בויטמין C ועשויים להפחית את הסיכון לקטרקט.
  • דג סלמון. עשיר בחומצת שומן מסוג אומגה-3 המקלה על "עין יבשה" ומפחיתה את הסיכון לניוון הרשתית.
  • תה ירוק. עשיר מאוד בנוגדי-חמצון (אנטיאוקסידנטים) ומסייע בהפחתת הסיכון להתפתחות קטרקט ולניוון הרשתית.