ממתיקים מלאכותיים – הצד האפל

ממתיקים מלאכותיים – הצד האפל

artificial_sweetenrs

 

 

בסריקת מחקרים שהתפרסמה ב-10 ביולי 2013, בירחון Trends in Endocinology & Metabolism, נמצא כי לצריכת ממתיקים מלאכותיים השפעה שלילית על הבריאות.

מחקרים רבים שנעשו בעבר מצאו, כי צריכת משקאות מתוקים הייתה קשורה להשמנת-יתר, סוכרת מסוג 2, ותסמונת מטבולית – קבוצה של גורמים המגבירים את הסיכון למחלות לב וכלי דם. ממצאים אלו גרמו לחלק רחב מהציבור לצריכה מוגברת של ממתיקים מלאכותיים. מאידך, מחקרים שנעשו בבני אדם נמצא, כי גם צריכה של משקאות המכילים ממתיקים מלאכותיים מגבירה את הסיכון להשמנה, סוכרת מסוג 2, תסמונת מטבולית ומחלות לב וכלי דם.

יתירה מזאת, נמצא כי באנשים שצורכים ממתיקים מלאכותיים באופן שגרתי, השתנו דפוסי הפעילות של מרכז העונג במוח בתגובה לטעם המתוק. עובדה זו מחזקת את הסברה כי הממתיקים המלאכותיים אינם נותנים מענה לכמיהה לטעם המתוק.

באופן דומה, מחקרים שנערכו בעכברים וחולדות מצאו כי צריכה של ממתיקים מלאכותיים פוגמת בתגובה הפיסיולוגית שלהם לטעם המתוק. כתוצאה מכך הם הגזימו באכילת מזונות מתוקים ועשירים בקלוריות – מה שגרם להם לעלייה במשקל.

מחקרים אלו מראים כי הסיכון הבריאותי בצריכה של ממתיקים מלאכותיים שווה ערך לזה שבצריכת סוכר. לדברי מחברת הסריקה, המסר הנוכחי שניתן לבריאות הציבור להגביל את צריכת הסוכר צריך להיות מורחב גם להגבלת צריכה של ממתיקים מלאכותיים.

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp