טיפים להתמדה בפעילות גופנית

fitness-motivation

 

 

האם קרה לכם לא פעם שהתחלתם בפעילות גופנית ולאחר זמן מה פרשתם? אם תשובתכם היא חיובית אתם וודאי יודעים שאינכם היחידים… רבים מתחילים בהתלהבות רבה להיות בכושר אולם לא מתמידים, בין אם משעמום או בשל אכזבה מהתוצאות.

לפניכם 7 טיפים שיסייעו להגברת המוטיבציה וההתמדה בפעילות גופנית:

1. הגדירו מטרות

התחילו עם מטרות פשוטות לטווח הקצר והמשיכו למטרות לטווח הארוך יותר. זכרו להציב לעצמכם מטרות מציאותיות וברות השגה. מטרות לא מציאותיות גורמות מהר מאוד לתסכול ולפרישה.
לדוגמה, אם לא הייתם בכושר תקופת מה, הציבו לעצמכם מטרה קצרת טווח כמו הליכה של 10 דקות ביום שלוש 3 בשבוע. מטרה לטווח בינוני יכולה להיות הליכה של 30 דקות 5 פעמים בשבוע, מטרה ארוכת טווח יכולה להיות הליכה של 5-6 ק"מ ביום.

 

2. פעילות בכיף

מצאו ענף ספורט או פעילות שגורמת לכם הנאה, ושנו אותה מידי פעם כדי למנוע שעמום. זכרו שפעילות גופנית לא חייבת להיות כרוכה בסבל – אם לא תיהנו סביר להניח שתוך זמן לא רב תפרשו.

 

3. הפכו את הפעילות הגופנית לחלק משגרת היום יום

תכננו את הפעילות הגופנית שלכם בדיוק כשם שאתם מתכננים כל פעילות חשובה אחרת. אפשר, ומומלץ, לעשות פעילות גם בתוך שגרת היום יום: להשתמש במדרגות במקום במעלית, לעשות הליכות קצרות כאשר נמצאים עם הילדים במגרש המשחקים, לדווש באופני כושר או לעשות אימוני כוח תוך כדי צפייה בטלוויזיה ועוד.

 

4. תעדו בכתב

מהן הציפיות שלכם מן הפעילות? לרדת במשקל? להגביר את האנרגיה? לישון טוב יותר? לטפל במצב כרוני שמציק לכם? העלו זאת בכתב. רשמו את מצבכם כל פרק זמן מסוים והשוו אותו למצב ההתחלתי. תיעוד מסוג זה עשוי לסייע לכם רבות בהתמדה בפעילות.

 

5. צרפו חברים אחרים

הזמינו חברים, שכנים או בני זוג להצטרף לפעילות. פעילות משותפת מגבירה את המוטיבציה גם בימים בהם הרצון לצאת לפעילות שואף לאפס…

 

6. תגמלו את עצמכם

בתום הפעילות קחו מספר דקות והתענגו מהרגשות הטובים שהפעילות העניקה לכם. צורה זו של תגמול פנימי עשויה לעזור לכם להתחייב לפעילות גופנית ארוכת טווח. גם תגמולים חיצוניים עשויים לעזור. אם הגעתם למטרה ארוכת טווח תגמלו את עצמכם בזוג נעלי ספורט או בגדי ספורט חדשים.

 

7. היו גמישים

בימים בהם אתם עסוקים מידי, או שפשוט לא מתחשק לכם כלל לצאת לפעילות – עשו הפסקה של יום או יומיים. אם אתם זקוקים להפסקה – היו קשובים לעצמכם, אך חשוב לחזור למסלול ברגע שמתאפשר.

לסיכום, הגדירו את המטרות, עשו זאת בכיף וטפחו לעצמכם על השכם מידי פעם. זכרו, פעילות גופנית היא התחייבות לכל החיים. בכל פעם שתרגישו ירידה במוטיבציה – מומלץ לחזור ולקרוא טיפים אלו.