ארוחת בוקר לבריאות הלב

ארוחת בוקר לבריאות הלב

 ארוחת בוקר לבריאות הלב

 

גברים המדלגים על ארוחת הבוקר מצויים בסיכון גבוה יותר לסבול מהתקפי לב או לפתח מחלות לב. כך עולה ממחקר שהתפרסם בכתב העת Circulation ב-22 ביולי 2013.

לטענת מחברי המחקר מאוניברסיטת הרווארד שבארה"ב, מחקר זה מאשש ממצאים קודמים בהם נמצא קשר בין הרגלי אכילה לגורמי סיכון גבוהים למחלות לב.

החוקרים נתחו נתונים הנוגעים להרגלי אכילה שהתקבלו מ-27,000 גברים במהלך 16 שנים. מניתוח הנתונים עולה כי בהשוואה לגברים שאכלו ארוחת בוקר, הגברים שדילגו על ארוחת הבוקר נטו יותר להעלות במשקל, ולפתח סוכרת, יתר-לחץ-דם ורמות גבוהות של כולסטרול.

הגברים שדילגו על ארוחת הבוקר נטו שלא לאכול ארוחה כלשהי במהלך היום, מה שמגביר את הסיכון "לחגוג" על ארוחה עתירת קלוריות בשלב מאוחר יותר. מחקרים שנערכו בעבר מצאו כי ארוחה עתירת קלוריות מגבירה את הסיכון לעלייה ברמות הכולסטרול ובלחץ הדם, בהשוואה לאכילת ארוחות קטנות יותר המפוזרות במשך היום.

הדילוג על ארוחת הבוקר היה שכיח יותר בקרב גברים צעירים. לדברי מחבר המחקר ההסבר האפשרי לכך הוא שאנשים צעירים ממהרים למקומות עבודה מלחיצים תוך כדי התעלמות מהצורך לאכול ארוחת בוקר. בנוסף לנזק שגורם הלחץ לבריאות הלב, הוא עלול להוביל גם לאורח חיים לא בריא הכולל עישון ושתיית אלכוהול.

מחקר זה לא כלל נשים, אולם לטענת העומד בראשו ניתן יהיה למצוא דפוס התנהגות דומה גם בנשים המדלגות על ארוחת הבוקר. עוד מוסיף החוקר, כי הציבור מודע לעובדה ששמירה על בריאות הלב מצריכה השקעה של מאמץ וזמן לא מבוטל בפעילות גופנית ובהפסקת עישון. חשוב גם לדעת כי בהשקעה מזערית של כסף וזמן ניתן להוסיף נדבך נוסף לשמירה על בריאות הלב: ארוחת בוקר בריאה לפני היציאה ליום העבודה.

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp