באיזו שעה ביום מומלץ לעשות פעילות?

exercise_timing

 

האם אתם נוטים לעשות פעילות גופנית בשעות הבוקר או בשעות הערב? האם זה משנה?

בהתאם להמלצות המועצה האמריקאית לפעילות גופנית קיים תזמון אופטימלי לפעילות גופנית, והוא משתנה מאדם לאדם.

לפניכם דרכים למציאת התזמון האידיאלי המתאים לכם:

  • שימו לב לקצב הביולוגי של גופכם במהלך היממה; שינויים פיזיים, נפשיים והתנהגותיים המתרחשים במחזור של 24 שעות.
  • מדדו את חום גופכם מידי מספר שעות, במשך 5-6 ימים. רשמו את התוצאות ושימו לב לזמן בו חום גופכם הוא הגבוה ביותר – זה הזמן המתאים ביותר לפעילות גופנית. מרבית האנשים חווים זאת בשעות אחר הצהריים המאוחרות כאשר הביצועים והאנרגיה נמצאים בשיאם.
  • במידה ולוח הזמנים שלכם מאפשר לכם להיות פעילים רק בשעות מסוימות אל תכריחו את עצמכם לשנות זאת.
  • במידה שאתם מתאמנים לאירוע ספורטיבי כלשהו, השתדלו לבצע את האימון בשעה הזהה לזו שבה האירוע אמור להתקיים.

הנחיות המועצה האמריקאית לפעילות גופנית כוללות:

  • 60 דקות של פעילות במשך רוב ימות השבוע לילדים ומתבגרים.
  • מינימום של ½2 שעות בשבוע של פעילות אירובית בעצימות בינונית למבוגרים.