סובלת מבעיות פוריות? אכלי ארוחת בוקר

סובלת מבעיות פוריות? אכלי ארוחת בוקר

fertility_breakfast

 

 

חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת תל אביב מצאו, כי לאכילת ארוחת בוקר טובה עשויה להיות השפעה חיובית על נשים עם בעיות פוריות. המחקר פורסם במהדורת ספטמבר 2013 של כתב העת Clinical Science.

המחקר בדק האם לתזמון הארוחות השפעה על נשים עם מחזור בלתי סדיר הסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOP). תסמונת זו שכיחה בקרב 6-10% נשים בגיל הפוריות ומשפיעה על יכולת הפריון שלהן. תסמונת השחלות הפוליציסטיות יוצרת תנגודת לאינסולין המובילה לעלייה בהורמוני המין הזכריים (אנדרוגנים). ריכוז גבוה של הורמוני מין זכריים עלולים לגרום, בין השאר, להפרעות במחזור החודשי ולקושי להיכנס להיריון.

הניסוי נערך בבית החולים וולפסון בחולון ונמשך לאורך 12 שבועות. בניסוי השתתפו 60 נשים בגילאים 25-39 בעלות משקל תקין שאובחנו בתסמונת השחלות הפוליציסטיות. המשתתפות חולקו לשתי קבוצות שכל אחת מהן צרכה 1,800 קלוריות ליום. ההבדל היחיד בין שתי הקבוצות היה תזמון הארוחה העיקרית (שכללה כ- 980 קלוריות): קבוצה אחת אכלה אותה בבוקר והקבוצה השנייה בערב.

תוצאות המחקר הראו כי בקבוצת הנשים שאכלו את הארוחה העיקרית בבוקר הייתה ירידה של כ-8% ברמות הגלוקוז בדם והתנגודת לאינסולין, בהשוואה לקבוצה השנייה שם לא חל כל שינוי.

בנוסף לכך, בקבוצת "הבוקר" נצפתה ירידה של כ-50% ברמות הטסטוסטרון (אחד מההורמונים האנדרוגנים), בהשוואה לקבוצת "הערב" שבה לא נצפה שום שינוי, הוכחה לכך שארוחת בוקר עשירה תורמת ליכולת הפריון בנשים הסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות.

לדברי פרופסור אורן פרוי, שעמד בראש המחקר "המחקר מוכיח בבירור שאמנם כמות הקלוריות שאנו צורכים מידי יום היא מאוד חשובה, אולם עיתוי הארוחה, מתי אוכלים אותה, חשוב אף יותר".

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp