שתיית קפה משפרת את הזיכרון

שתיית קפה משפרת את הזיכרון

שתיית קפה משפרת את הזיכרון

 

 

מחקר חדש שהתפרסם ב-12 בינואר 2014, במהדורה המקוונת של Nature Neuroscience מצא ששתייה יומית של קפה לא רק מעירה אתכם, אלא עשויה אף לחדד את זיכרונכם.

במחקר השתתפו למעלה מ-100 איש שלא הרבו בשתיית קפה, תה או קולה והצריכה היומית שלהם עמדה על 500 מיליגרם של קפאין לשבוע. הנחקרים נתבקשו להביט בתמונות מתחלפות על מסך המחשב שכללו אובייקטים יומיומיים (שולחן, כיסא, ברווז גומי וכד'). לאחר שצפו בתמונות מחצית מהמשתתפים שתו קפה שהכיל 200 מיליגרם של קפאין, והמחצית השנייה קיבלה משקה דמי, ללא קפאין. לאחר 24 שעות (כאשר הקפאין נספג כבר במערכת הדם) הם נתבקשו לשוב ולהביט בתמונות על מסך המחשב.

בחלק מהתמונות נעשו שינויים קלים (שינוי זווית, צבע, הוספת אובייקט וכדי). הנחקרים נתבקשו לתאר את התמונה כזהה או שונה מהתמונה שראו בתחילת הניסוי.

תוצאות המחקר הראו כי האנשים שצרכו קפאין אבחנו טוב יותר את התמונות הזהות ואת התמונות השונות מהתמונות המקוריות, בהשוואה לקבוצה שלא צרכה קפאין. לדברי מחבר המחקר, תוצאות המחקר הנוכחי מראות שאפילו אם נתעלם מהיתרונות האחרים של קפאין, כמו שמירה על ערנות והגברת הריכוז, קפאין מאפשר לנו לשמר את הזיכרונות לתקופת זמן ארוכה יותר ובאופן מדויק יותר.

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp