פרוביוטיקה מסייעת לנשים לרדת במשקל

פרוביוטיקה מסייעת לנשים לרדת במשקל

probiotic_weight

 

מחקר שפורסם בדצמבר 2013 ב-British Journal of Nutrition מצא כי צריכת פרוביוטיקה מסוג מסוים עשויה לסייע לנשים בירידה במשקל ובשמירה עליו לאורך זמן.

במחקר השתתפו 125 נשים וגברים שסבלו מעודף משקל. הנבדקים קיבלו במשך 12 שבועות דיאטה לירידה במשקל ובסיומם, דיאטה לשמירה על המשקל למשך 12 שבועות. משך כל התקופה קיבלו מחצית מהמשתתפים שתי כמוסות שהכילו את החיידק לקטובצילוס רמנוסוס (lactobacillus rhamnosus), ומחציתם נטלו כמוסות דמי (פלסבו).

בתום 12 שבועות נצפתה ירידה ממוצעת של 4.4 ק"ג בקרב נשים בקבוצה הפרוביוטית, בהשוואה לקבוצת הפלסבו שירדה 2.6 ק"ג בממוצע. בקרב הגברים לא נצפו הבדלים בין שתי הקבוצות.

לאחר 12 שבועות נוספים, בהם קיבלו המשתתפים דיאטה לשמירה על המשקל, קבוצת הפלסבו שמרה על המשקל ואילו הנשים בקבוצת הפרוביוטיקה המשיכו לרדת במשקלן – סה"כ ירידה של 5.2 ק"ג לאדם.

במחקרים שבוצעו בעבר נמצא כי אצל אנשים הסובלים מעודף משקל מושבת החיידקים במעיים שונה מזו של אנשים בעלי משקל תקין. ייתכן שהשוני נובע מתזונה עשירה בשומן ודלה בסיבים תזונתיים המעודדת יצירת חיידקים המעודדים עלייה במשקל, על חשבון חיידקים יעילים.

במחקר זה נמצא כי נשים שצרכו פרוביוטיקה הפחיתו פי שניים ממשקלן בהשוואה לנשים שנטלו כמוסות דמי. לדברי פרופ' אנג'לו טרמבליי שעמד בראש המחקר, חיידקים פרוביוטיים מסוג זה תורמים לאיזון מושבת החיידקים במעיים. ייתכן שהם משפיעים על חדירות המעי ומונעים מחיידקים מזיקים לחדור למחזור הדם. באופן זה הם עשויים למנוע תגובת שרשרת של תנגודת לגלוקוז, סוכרת מסוג 2 והשמנת-יתר.
.

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp