הקשר בין טריגליצרידים למחלות לב

triglycerides

 

 

  • ניתן לבדוק כיום רמות טריגליצרידים גם ללא צום.
  • רמות נמוכות מ-150 מ"ג/דצ"ל נחשבות לרמות תקינות של טריגליצרידים בדם בצום. מספר מומחים ממליצים כיום על רמה אופטימלית נמוכה מ-100 מ"ג/דצ"ל.
  • על אנשים שבדמם נמצאה רמה גבוהה של טריגליצרידים להגביל את צריכת הפרוקטוז, שנמצא בעיקר במשקאות תוססים ובפירות. לעבור לדיאטה בריאה, עשירה בירקות ובפירות דלים בפרוקטוז.
  • סוכרים פשוטים, שומן רווי ושומן טרנס מעלים את רמות הטריגליצרידים. ירידה במשקל וצריכת שומנים בלתי רוויים (בעיקר אלו הכוללים חומצות שומן מסוג אומגה 3) – מסייעים בהורדת רמות הטריגליצרידים בדם.
  • אורח חיים בריא הכולל דיאטה ופעילות גופנית עשויים להפחית את רמות הטריגליצרידים ב-50%.
  • רמות גבוהות מאוד של טריגליצרידים (מעל 1,000 מ"ג/דצ"ל) קשורות בדרך כלל למחלות כמו סוכרת בלתי מבוקרת, הפרעה גנטית הקשורה לחילוף החומרים של טריגליצרידים, תרופות כמו סטרואידים ואסטרוגן ו/או צריכה מופרזת של אלכוהול.
  • דרושים מחקרים נוספים על מנת להוכיח קשר ישיר בין ירידה ברמות הטריגליצרידים לבין הפחתת הסיכון למחלות לב.